پروژه نصب درب های فلکسیبل باتری کک سازی با موفقیت پیش می رود

عصر معدن- با توجه به اهمیت ساخت درب های فلکسیبل در ذوب آهن اصفهان، از مهدی لقمانی،معاون تجهیزات مکانیک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی که از بدو ورود به ذوب آهن اصفهان تاکنون در این بخش فعالیت دارد و هم اکنون نیز ایام پایانی خدمت خود را سپری می کند و همچنین سعید اعرابی فورمن سفارشات بخش کک سازی در ارتباط با اجرای پروژه مذکور گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید :;

پروژه نصب درب های فلکسیبل باتری کک سازی با موفقیت پیش می رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، لقمانی گفت: صنعت فولاد در کنار توسعه در بخش های گوناگون مستعد ایجاد آلایندگی در نقاط مختلف است و مهم برنامه ریزی برای کنترل این آلایندگی است. درنتیجه ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین تولید کننده فولاد در کشوربرنامه های موثری در این زمینه از بدو تاسیس تاکنون ایفا کرده است.
    وی افزود: به منظور کنترل آلایندگی در بخش کک سازی، از سال گذشته ساخت درب های فلکسیبل با توجه به تاکید و پیگیری مستمر مدیرعامل شرکت و تلاش شبانه روزی کارکنان در بخش های مختلف در دستور کار قرار گرفت.
    هر درب فلکسیبل شامل 750 قطعه است
    معاون تجهیزات مکانیک بخش کک سازی تصریح کرد: هر درب فلکسیبل شامل 750 قطعه است که ساخت این قطعات و برنامه ریزی مونتاژ آنها از فرایند پیچیده ای برخوردار است که بیش از پانزده مرحله از جمله طراحی نقشه،ریخته گری،مدل سازی،آهنگری،آجرچینی،کنترل کیفی مستمر و ... را در بر می گیرد.
    لقمانی ادامه داد: روند ساخت درب ها در عالی ترین سطح ممکن و با جلسات مستمر روزانه و سپس جمع بندی مباحث مطرح شده در پایان هر هفته پایش و پیگیری می شود.
    از تعداد 30 درب فلکسیبل، 23 عدد نصب شده و 7  عدد نیز در مرحله آجر چینی قرار دارد
    وی اضافه کرد: تاکنون تعداد 30 درب که در کارگاه مکانیک، مونتاژ کاری شده و به نوعی می توان گفت عملیات ساخت آنها به پایان رسیده است را تحویل گرفتیم و قطعات بسیاری نیز در کارگاه ها آماده است و پس از آجر چینی که به 48 ساعت زمان نیاز دارد توسط جرثقیل به قسمت مربوطه حمل می شوند و پس از باز کردن درب های قدیمی،درب های جدید که بیش از90 درصد در کارخانه ساخته می شوند و یا قابلیت ساخت دارند، نصب می شوند. از 30 درب عنوان شده تعداد 23  عدد نصب شده و تعداد 7  درب نیز در مرحله آجر چینی قرار دارد.
    وی گفت: ساخت و نصب 74 درب سمت کک هم اکنون در دست اقدام است و تا پایان شهریورماه98 عملیات نصب آنها به پایان می رسد. طراحی نقشه های درب های سمت ماشین (74 درب دوم) نیز از مدتی قبل آغاز شده است و امیدواریم تا پایان مردادماه به پایان برسد.
    سعید اعرابی فورمن سفارشات بخش کک سازی نیز در ادامه افزود: پس از طراحی و تهیه نقشه های ساخت، مراحل تنظیم سفارش که شامل 140 ردیف است،کد گذاری و همچنین برنامه ریزی برای تهیه قطعات استاندارد و مواد بر عهده بخش ،توسط سفارشات مکانیک انجام گرفت.
    وی بیان کرد: در طول پروسه ساخت، هماهنگی بین کارگاه ها و رفع اشکالات حین تولید و ساخت و حمل قطعات آماده شده به بخش توسط این قسمت انجام گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر