دبیر انجمن فولاد کشور:

تولید فولاد ۷ درصد افزایش یافت

عصر معدن- دبیر انجمن فولاد کشور با بیان اینکه در ۲ سال اخیر میزان تولید صنایع فولادی کشور هفت‌درصد رشد داشته است، ابراز امیدواری کرد در سایه برنامه‌ریزی‌های دقیق وزارت نیرو در سال جاری نیز شاهد افزایش میزان تأمین برق و در نتیجه تولید صنعت فولاد باشیم.;

تولید فولاد ۷ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از وزارت نیرو، رسول خلیفه سلطانی در حاشیه دیدار وزیر نیرو با اعضای انجمن فولاد کشور با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از پیشران‌های صنعت کشور و از جمله افتخارات پس از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ظرفیت تولید محصول در 44 سال گذشته در این صنعت 90 برابر افزایش‌یافته است.

    وی با اشاره به اهمیت تأمین انرژی در حوزه صنعت فولاد، اظهار کرد: تأمین انرژی برای این صنعت یکی از الزام‌های حیاتی محسوب می‌شود که در دهه‌های گذشته در حوزه زیرساختی هم در حوزه گاز، هم در حوزه آب و برق هم پایه صنعت رشد کرده است و در این حوزه، توازن مناسبی شکل‌گرفته است که این نیز خود یکی از افتخارات ملی محسوب می‌شود.

    خلیفه سلطانی ادامه داد: دو سال گذشته باوجودآنکه مصرف برق در دیگر بخش‌ها افزایش‌یافته است، اما شاهد رشد و جهش 7 درصدی در بخش تولید صنعت بودیم که این مهم بیانگر این است که در تأمین انرژی موفق‌تر عمل کردیم.

    دبیر انجمن فولاد کشور بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های موفق وزارت نیرو و درایت شخص وزیر نیرو و همکارانش در این بخش سبب شد تا در سال‌های گذشته در صنعت فولاد شاهد افزایش تأمین مصرف برق بودیم و در فصل گرم سال گذشته نسبت به فصل گرم سال 1400 کاهش تولید کمتری را شاهد باشیم.

    وی گفت: یک ماه گذشته نیز که از فصل گرم سال جدید آغاز شده است، میزان تأمین برق صنایع فولاد افزایش قابل‌توجهی داشته است نتیجه و آثار مثبت آن را در پایان سال مشاهده خواهیم کرد.

    خلیفه سلطانی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نیز برنامه‌ریزی‌های دقیق و قوی‌تر در حوزه تأمین انرژی بتواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده کمک کند و همچنان شاهد افزایش تولید محصولات فلزی در کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر