افزایش ۲۹ درصدی تامین برق صنعت فولاد به رشد موجودی انبار ختم شد

عصر معدن- مدیرعامل یک شرکت فولادی با اشاره به اینکه تعمیرات دوره‌ای به رشد ۲۰۰ هزار تنی تولید ختم شد، گفت: برق تامین شده برای صنعت فولاد در تابستان ۲۹ درصد بیشتر شده و این مسئله به رشد تولید منجر شد.;

افزایش ۲۹ درصدی تامین برق صنعت فولاد به رشد موجودی انبار ختم شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، امین ابراهیمی با اشاره شرایط تولید فولاد خوزستان اظهار داشت: تعمیرات دوره‌ای در تابستان سال 1402 در دستور کار قرار گرفته و تا به حال 250 هزار نفر ساعت کار تعمیراتی توسط فولاد خوزستان انجام شده است.

    مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به تاثیر تعمیرات دوره‌ای در عملکرد فولاد خوزستان گفت: نتیجه این تعمیرات دوره‌ای، افزایش ظرفیت تولید فولاد خوزستان است و این تعمیرات به افزایش ظرفیت 200 هزار تنی ختم می‌شود که معادل 5.2 درصد از تولید فولاد خوزستان است.

    *بازار فولاد در ایران و جهان دچار رکود است

    وی افزود: بازار فولاد، بازار راکدی است و در حوزه بین‌الملل نیز چنین شرایطی داریم و به دلیل افزایش ذخیره‌سازی شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار ترکیه و بازار شرق آسیا هستیم.

    ابراهیمی گفت: تصمیم بورس کالا مبنی بر حذف سازوکار بهین‎‌یاب برای شمش فولاد می‌تواند زمینه رونق تولید را فراهم کند.

    *افزایش تامین برق صنایع فولاد به رشد موجود انبار ختم شد

    مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه تولید در فولاد خوزستان بر مبنای تقاضا است، گفت: وزارت نیرو اعلام می‌کند که 29 درصد برق بیشتری به فولادی ها داده و این مسئله به معنای افزایش تولید برای کل صنعت است.

    وی ادامه داد: میزان موجود انبار از منبع سامانه جامع تجارت بیانگر افزایش موجودی انبار است و با این شرایط بازار، این تصمیم در راستای فروش تولید انجام شده اثرگذار است.

    ابراهیمی تاکید کرد: قطعا با مصوبه حذف سازوکار بهین‌یاب از شمش فولادی شاهد افزایش قیمت در این محصول خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر