رییس سازمان صمت استان فارس در نشست بررسی توسعه صنایع و معادن این استان خبر داد:

رتبه چهارم استان فارس از لحاظ تعداد معادن و رتبه سوم از نظر معادن فعال در کشور

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست بررسی توسعه صنایع و معادن استان فارس که با حضور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، بیان کرد: فارس رتبه چهارم کشور به لحاظ تعداد معادن و رتبه سه کشور به لحاظ معادن فعال را در اختیار دارد.;

رتبه چهارم استان فارس از لحاظ تعداد معادن و رتبه سوم از نظر معادن فعال در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حمید رضا ایزدی ضمن ارایه گزارشی مبسوط از وضعیت معادن استان فارس ، درخواست ها و پیشنهادات سازمان و استان در جهت توسعه و جهش تولید حوزه معادن را مطرح که تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ و مصوبات لازم عملیاتی شدن کارها مصوب شد.

    رییس سازمان صمت استان فارس در ابتدای نشست بررسی توسعه معادن و صنایع معدنی فارس گفت: موضوع فعال سازی معادن و احیاء و فعالسازی صنایع معدنی کوچک در دستور کار قرار گرفته و به نتایج خوبی در پهنه شمال و شمال شرق استان منجر شده است.

    وی با بیان اینکه برنامه ریزی و هدف گذاری در بخش معدن مبتنی بر توسعه و ایجاد صنایع معدنی است بیان کرد: زیربنای توسعه معدن و صنایع معدنی اکتشاف است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

    رییس سازمان صمت استان فارس با اشاره به اینکه از 67 نوع ماده معدنی موجود در کشور، 37 نوع در فارس شناسایی شده است، ابراز داشت: از این میزان 23 نوع در حال برداشت می باشد.

    ایزدی با اشاره به اینکه در بخش های سنگ تزئینی و نما 18 درصد تولید کشور در اختیار فارس قرار دارد، گفت : 90 درصد خاک نسوز و صنعتی کشور نیز در فارس تولید می شود و از این حیث در رتبه اول قرار داریم.

    به گفته وی در حال حاضر 647 پروانه بهره برداری، 144 گواهی کشف، 266 پروانه کشف و 39 مجوز برداشت در معادن استان صادر است.

    ایزدی با بیان اینکه فارس رتبه چهارم کشور به لحاظ تعداد معادن و رتبه سه کشور به لحاظ معادن فعال را در اختیار دارد، گفت : فارس از لحاظ ذخیره مواد معدنی رتبه 7 کشور، از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه 5 و به لحاظ اشتغال در بخش معادن نیز در رتبه 6 کشور قرار دارد.

    رییس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه سال گذشته ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در زمینه اکتشافات اقدامات خوبی را انجام داده اند، گفت: از جمله این اکتشافات در پهنه های شمال شرق استان با اعتبار 9.9 میلیارد ریال می باشد. علاوه بر این اکتشاف در پهنه ای با وسعت 17 هزار کیلومتر مربع شامل شهرستان های آباده، اقلید، خرمبید، بوانات، پاسارگاد و بخشی از ارسنجان نیز در حال انجام است.

    ایزدی با اذعان بر این که در اکتشافات جدید تاکید بر کشف معادن فلزی است، ابراز داشت: امیدواریم با کشف معادن خوب زمینه جذب سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع پایین دستی بخش معدن فراهم شود.

    وی همچنین از انعقاد قرارداد اکتشاف دولومیت در پهنه جنوب و جنوب غرب شامل شهرستان های لار، لامرد، کازرون، فیروزآباد و فراشبند با ایمیدرو خبر داد و گفت: در شهرستان های نور آباد ممسنی نیز بحث اکتشاف معادن در حال پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر