در آیینی با حضور مسئولین کشوری و استانی

ذوب‌آهن اصفهان به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شد

عصر معدن- آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی و خدماتی این حیطه در دو بخش کشوری و استانی با حضور حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، غلامحسین شفیعی مدیرکل استاندارد استان اصفهان ، تنی چند از مدیران عامل شرکت های تولیدی، خدماتی و مسئولین کنترل کیفی این واحدها پنج شنبه بیست و ششم مهرماه در سالن نگین نقش جهان برگزار شد.;

ذوب‌آهن اصفهان به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این آیین ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از واحدهای منتخب استانی معرفی شد و مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت تندیس و لوح تقدیر مربوطه را دریافت کرد. 
    سال حمایت از کالای ایرانی فرصت مغتنمی برای استاندارد سازی
    حمیدرضا فولادگر فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در این آیین گفت : امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شد و فرصت بسیار خوبی برای تولید کنندگان بود که متاسفانه به نحو شایسته از این فضا استفاده نشد و لذا نیاز است با برنامه ریزی هدفمند از فرصت باقی مانده سال در راستای معرفی کالا ها و خدمات ایرانی استاندارد به مردم و ارتقاء سطح آگاهی و دانش آنها ، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
    استاندارد سازی مستمر آسودگی خاطر مصرف کننده را به دنبال دارد
    وی تصریح کرد : در فرایند تولید محصول متناسب با نوع آن باید از قبل از تامین مواد اولیه و تا زمانی که کالا یا خدمات به دست مصرف کننده می رسد و پس از استفاده از آن استاندارد سازی به مفهوم واقعی جاری باشد تا مردم با آسودگی خاطر از کالای ایرانی استفاده کنند و هر یک به سهم خویش مبلغ آن شوند.
    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : امسال قوانین بسیار خوبی در حیطه استاندارد با همکاری بخش های مختلف تصویب شد که فضای مناسبی را برای فعالان اقتصادی و خدماتی به منظور استاندارد سازی کلیه فرایندها ایجاد کرده است.

    محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز گفت : استاندارد در ابتدا به عنوان شاخص های معیین برای مقبولیت یک کالا مطرح بود اما با گذشت زمان و پیشرفت ها در ابعاد مختلف اهمیت و جایگاه آن بیش از پیش برای همگان آشکار شد.

    استاندارد سازی نخستین گام در عرصه فعالیت های تولیدی و خدماتی است
    وی با بیان اینکه نخستین گام در عرصه تولید و خدمات توجه به مقوله استراتژیک استاندارد سازی است، اظهار داشت : عدم رعایت قوانین استاندارد ، مساوی با عدم حمایت از تولید داخل است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: انسجام و همبستگی کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی در راستای استاندارد سازی فعالیت های خود و اطلاع رسانی شفاف به مردم ، انتخاب هوشمندانه  آنها را در پی دارد که دستاورد ارزشمندی به شمار می رود.
    وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز به عنوان دیگر سخنران آیین مذکور با تاکید بر اینکه تنها مسیر تحقق توسعه پایدار توجه ویژه به مقوله استاندارد سازی است در سخنانی به اهمیت این مهم پرداخت و خواستار توجه بیش از پیش مسئولین واحدهای تولیدی و خدماتی به استاندارد کردن فعالیت ها شد .
    در ابتدای این آیین  غلامحسین شفیعی مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از کالای استاندارد حق مردم است گفت : کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی نیاز است استاندارد سازی را مبنای فرایندهای تولیدی و خدماتی خود قرار دهند و با تلاش و کوشش روز افزون اعتماد سازی را در راستای استفاده از کالای ایرانی در جامعه تسری بخشند.
    استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی
    وی افزود : امسال از سوی سازمان بین المللی استاندارد تحت عنوان " استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی " نامگذاری شده و مبین این است که برای حفظ بازارهای ملی و بین المللی و گسترش فضای رقابتی نیاز است متناسب با تکنولوژی های نوین حرکت کنیم تا بتوانیم در این فضای رقابتی عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر