وزیر راه و شهرسازی :

ریل موردنیاز شرکت‌های تابعه وزارت راه از ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود

عصر معدن- وزیر راه و شهرسازی گفت: اراده این وزارتخانه و شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه آن، تامین ریل موردنیاز طرح‌های خود از ذوب‌آهن اصفهان است.;

ریل موردنیاز شرکت‌های تابعه وزارت راه از ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در مراسم تحویل رسمی نخستین محموله ریل قطارهای پرسرعت(ریل 60 ای 1) تولید ذوب‌آهن اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه قراردادهایی نیز با شرکت ذوب‌آهن منعقد شده است.

    وی اظهار داشت: دشمنان با تحریم‌های ظالمانه خود بدنبال این هستند که مسیر پیشرفت کشور ما را مسدود کنند اما خودباوری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باعث می شود تا همه طرح‌های دشمنان با شکست مواجه شود و به نتیجه نرسد.

    اسلامی ادامه داد: تحریم اشخاص، شرکت‌ها، نقل و انتقال پول، کشتی‌رانی و هواپیمایی، همه در راستای ناتوان‌کردن و زمینگیرکردن ملت و کشور ایران است و معکوس این توطئه که راهبرد ملی ما محسوب می شود و مورد تاکید رهبر انقلاب، رییس جمهوری و اراده قاطع دولت ماست، این است که از تولیدات داخلی، بیشترین استفاده و حمایت را بکنیم.

    وی اضافه کرد: این فرایند با طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی، در آینده روزافزون خواهد شد و نه‌تنها برای طرح‌های این وزارتخانه بلکه برای طرح‌هایی هم که در راستای صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشورهای همسایه در حال رایزنی است، انجام خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: ذخایر این سرزمین به اندازه کفایت دارای ارزش و توان‌افزاست که بتوانیم از طریق آنها، نیازهای کشورمان را برطرف کنیم.

    وی اظهار داشت: برای انتقال نخستین محموله ریل پرسرعت که امروز بصورت رسمی انجام شد، دهها نفر نزدیک به 20 سال در یک فرایند پژوهشی کوشیدند تا امروز به نتیجه رسیده است.

    وی تصریح کرد: امروز ایران قدرت دانش‌بنیان روزافزونی پیدا کرده است و صنایع هم دارای خلاقیت و نوآوری هستند که می‌توانند گره‌گشای کاستی‌ها و مشکلات کشور باشند.

    اسلامی ابراز امیدواری کرد که بخش‌های دانش‌بنیان بتوانند موتور محرک اقتصاد کشور باشند و بِرندسازی و قدرت لُجستیک اقتصاد کشور را شکوفا سازند.

    تحویل رسمی نخستین محموله ریل قطارهای پرسرعت(ریل 60 ای 1) تولید ذوب‌آهن اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد.

    این محصول که تولید انبوه آن در ذوب آهن اصفهان از امروز آغاز شد، به محل اجرای یک طرح در بستان‌آباد تبریز انتقال یافت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه وزیر راه و شهرسازی امروز به منظور بازدید و افتتاح شماری از طرح‌های صنعتی و عمرانی به اصفهان سفر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر