نایب رییس مجلس مطرح کرد:

قیمت فولاد تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد

عصر معدن- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار باشیم.;

قیمت فولاد تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد در حاشیه دومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون‌شهری اظهارداشت: این نشست با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیرعامل سایپا و ایران خودرو صبح دوشنبه برای بررسی موانع موجود در بحث خرید اتوبوس برگزار شد.

    پیش بینی ساخت یک هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان شهری تا پایان سال

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: زیرمجموعه وزارت صمت برای حمایت از حمل و نقل درون و برون‌شهری، بالغ بر 5 هزار دستگاه اتوبوس برای درون‌شهری و 3 هزار اتوبوس برای برون‌شهری ظرفیت دارد که مقرر شد؛ یک‌هزار دستگاه تا پایان سال 99 یعنی 500 اتوبوس برای شهرداری تهران و 500 اتوبوس توسط سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های وزارت کشور کارسازی شود تا بتوانیم از توان تولید داخلی استفاده کنیم.

    نیکزاد تاکید کرد: 5 هزار اتوبوس در بیش از هزار شهر متوقف شده‌اند و بنابراین در این جلسه مقرر شد؛  وزارت صمت این اتوبوس‌ها را بازسازی کند، همچنین تعدادی اتوبوس‌های گازسوز هم وجود دارد که به دلیل فرسودگی مخزن گاز بلااستفاده مانده و باید مخزن کپسول آنها نوسازی و استاندارد شود تا بتوانند به ناوگان حمل و نقل بازگردند.

    نیکزاد اظهار کرد:مقرر شد ظرف مدت 3 هفته آینده تصمیمات اتخاذ شود تا جلسه سوم بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری برگزار شود.

    قیمت هر پاکت سیمان 19 هزار و 500 تومان / دو هفته‌اینده شاهد کاهش قیمت سیمان خواهیم بود

    وی همچنین از بررسی موضوع فولاد و سیمان با حضور وزیر صمت خبر داد و گفت: در بحث سیمان مقرر شد، هر پاکت سیمان با ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل به طور متوسط بالغ بر 19 هزار و پانصد تومان عرضه شود و هر تُن سیمان به صورت فله‌ای با ارزش افزوده 290 هزار تومان باشد.

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس افزود: قیمت سیمان به صورت پاکتی پیش از این 17 هزار و پانصد تومان بود که به دلیل قیمت پاکت و دیگر مسایل با یک رقم جزیی افزایش قیمت پیدا کرد.

    نیکزاد گفت: وزیر صمت جلسات متعددی با بخش خصوصی، سندیکاها، تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فولاد طی این مدت برگزار کرده و بنابراین ظرف مدت دو هفته شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار خواهیم بود.

    وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر افزایش قیمت سیمان و فولاد بر روی قیمت مسکن اظهار کرد: سیمان و فولاد یکی از مباحث مهم در بحث تولید مسکن هستند اما افزایش قیمت آنها به صورت حداقل‌هایی اعمال شده که نه کارخانه‌ها ضرر کنند و نه بر ساخت و ساز مسکن لطمه‌ای وارد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر