رییس پارک فناوری تهران مطرح کرد:

ساخت مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد طی ۶ ماه

عصر معدن- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت استفاده از اقتصاد چرخشی در همه فرآیندهای تولید گفت: مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد مبارکه با توجه به جامعیت دانشگاه تهران به آن واگذار شد.;

ساخت مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد طی ۶ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، دکتر عباس زارعی هنزکی در مراسم کلنگ زنی پروژه مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد اظهار کرد: در فاز نخست صنعت فولاد با جایگاه توسعه یافته‌ای که در توسعه دیجیتال داشت و می‌تواند داشته باشد و با نگاه مثبت دکتر نیلی، رییس دانشگاه تهران در برنامه قرار گرفت که امید می‌رود به صورت زنجیره‌وار ادامه داشته باشد.

    رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: در همه چالش‌های تحول دیجیتال فولاد مبارکه دانشگاه تهران در کنار دو رأس دیگر یعنی صنعت و دولت قرار دارد.

    زارعی با بیان اینکه سالهاست درباره تحول دیجیتال در صنعت فولاد مبارکه برنامه‌ریزی شده است، گفت: موارد مربوط به ژئوساینس و ژئو اکولوژیک شناسایی شده‌اند، در دنیای امروز تنها مصرف کننده اهمیت ندارند، بلکه همه انسانها مهم هستند.

    وی با تأکید بر اثرگذاری تحول دیجیتال در صنعت فولاد گفت: در این میان شبکه فناوری تهران پلتفرم رشد هماهنگ و توسعه پایدار خواهد بود و موظف است در نوآوری و رشد، هماهنگی و یکپارچه‌سازی ایجاد کند و از اورلپ‌ها جلوگیری کند.

    رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه در این مسیر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران زنجیره ارزشی دارد که فرا ملی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این زنجیره ارزشی دارای برنامه، دستورالعمل و کاربر است. قرار است این مرکز (مرکز نوآوری فناوری) چشم‌انداز چشمگیری داشته باشد.

    دکتر زارعی مأموریت این مرکز را ایجاد شتابدهی و حمایت و پشتیبانی دانست و گفت: دانشگاه تهران برنامه‌های توسعه و شتابدهی ایده را دارد و پلتفرم خوبی برای توسعه شتابدهی و برنامه‌های تبدیل هسته‌های فناور به واحدهای فناور است.

    وی با بیان اینکه پارک مجهز به شبکه بزرگی از آزمایشگاه‌هاست، افزود: مقرر است این مرکز به صورت سازه‌ای سبک در یک طبقه با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان و طی مدت 6 ماه ساخته شود و درباره سود حاصل از محصولات هم به توافقاتی رسیده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر