فولادسازان پای کار طرح مسکن ملی

عصر معدن- دو شرکت فولادی با هدف حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت تمام شده مسکن، در توافقی با وزارت راه و شهرسازی مصالح فولادی را به صورت مستقیم در اختیار انبوه سازان مسکن ملی قرار می‌دهند.;

فولادسازان پای کار طرح مسکن ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما،  مهدی کوهی مدیر عامل یکی از شرکت‌های فولادی که به این تفاهم پیوسته می‌گوید: در حال هماهنگی با سازمان نظام مهندسی هستیم که نقشه یک ساختمان 50 طبقه، یک ساختمان 25 طبقه و یک ساختمان 15 طبقه را در اختیار ما قرار دهند تا تیرآهن‌های آن را به صورت بسته آماده در محل اجرای طرح مسکن به انبوه سازان تحویل دهیم.

    علی محمدی مدیر عامل دیگر شرکت فولادسازی که برای این طرح اعلام آمادگی کرده می‌گوید: بر اساس صحبت با مسئولان وزارت راه و شهرسازی، قول دادیم که در طرح نهضت مسکن ملی مشارکت کنیم و همه تلاشمان این است که ورق‌های فولادی مورد نیاز صنعت ساختمان را با پایین‌ترین قیمت به انبوه سازان تحویل دهیم.

    مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن هم گفـت: اگر به توافقی بر روی قیمت و کاهش قیمت تمام شده سازه‌های فولادی و روش‌هایی پیشنهادی برسیم، بخش زیادی از طرح‌های مسکن ملی می‌تواند به سازه‌های فلزی و فولادی اختصاص می‌یابد.

    به گفته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی؛ 40 تا 45 درصد مصالح ساختمانی به روش‌های سنتی، میلگرد و فولاد و سیمان است، اگر بتوانیم این‌ها را به صورت انبوه در اختیار سازندگان مسکن قرار دهیم، می‌توان قیمت‌ها را مدیریت کرد.

    براساس این گزارش؛ استفاده از سازه‌های فولادی هم هزینه‌ها را کاهش و هم سرعت ساخت و ساز را افزایش می‌دهد.

    احمد خوروش، رئیس نوردکاران ایران می‌گوید: به راحتی می‌توان به جای اینکه ساخت یک ساختمان چند سال طول بکشد در کمتر از یکسال این کار اتفاق بیفتد.

    سایر فولادسازان هم اعلام کرده اند در صورت فراخوان وزارت راه و شهرسازی حاضرند در این پویش مشارکت کنند.

    اگر تجربه‌های جهانی برای صنعتی سازی واحد‌های مسکونی اجرایی شود دستیابی به 4 میلیون مسکن وعده داده شده دور از انتظار نیست. تجربه‌ای که اگر حمایت شود سرعت ساخت واحد‌های مسکونی تا 40 درصد افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر