مدیرعامل فولاد سنگان:

کارخانه کنسانتره فولاد سنگان فرزند تحریم است

عصر معدن- مدیرعامل فولاد سنگان، سال ۹۸ را سال پر فراز و نشیبی دانست و گفت: در سال ۹۸ با وجود اینکه کمبود کنسانتره یکی از معضلات جدی برای تولیدکنندگان گندله به شمار می‌رفت، خوشبختانه فولاد سنگان توانست فراتر از برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید داشته باشد.;

کارخانه کنسانتره فولاد سنگان فرزند تحریم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، علی امرایی از ثبت رکورد تولید روزانه 15 هزار 750 تن در سال 98 خبر داد و گفت: کمبود کنسانتره مانع از تولید نشده و توانستیم در ابتدای سال 99 رکود ماهیانه را به ثبت برسانیم.

    وی از رکورد جدید در سال جهش تولید خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی مدون و عملیاتی کردن برنامه های استراتژیک شرکت، موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه گندله به میزان  381 هزار 93 تن شدیم.

    مدیرعامل فولاد سنگان، معتقد است: سال جهش تولید را باید از ابتدای سال آغاز کرد و رکورد به دست آمده علی رغم محدودیت‌ها با همت و تلاش شبانه روزی تلاشگران فولاد سنگان بوده است.

    وی از رکورد حمل ریلی خبر داد و گفت: برای کاهش تردد جاده‌ای، در حال حاضر روزانه 16 هزار تن گندله با حمل ریلی برای فولاد مبارکه ارسال می‌شود.

    وی بیان کرد: برای فولادسنگان، کیفیت تولید از اهمیت به سزایی برخوردار است. با بهینه سازی خط تولید، سعی شده علاوه بر کمیت، کیفیت محصولات مدنظر باشد.

    امرایی معتقد است: بومی سازی و استفاده از توان تولید، برای جهش تولید بسیار مهم است. بر این اساس بومی سازی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است. امرایی از بومی سازی یک هزار 800 قطعه در سال 98 خبر داد و گفت: پیش بینی شده در سال 99 نیز پروژه بومی سازی نیز ادامه پیدا کند.

    وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد اختلال شدید در فولاد دنیا شد به نحوی که فولادسازان بزرگ دنیا مانند چین و اروپا با افت تولید مواجه شدند. اما خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی از میزان تولید کم نشده است.

    کارخانه کنسانتره فرزند تحریم است

    مدیرعامل فولاد سنگان، با بیان اینکه کارخانه کنسانتره فرزند تحریم است، اظهار کرد: پروژه ساخت کارخانه کنسانتره علیرغم تحریم‌ها و نبود مهندسین خارجی با سرعت خوبی پیش رفت و تمام تجهیزات مورد نیاز نیز به کشور منتقل شد. اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا، زمان افتتاح آن را به تعویق انداخت.

    وی با بیان اینکه افتتاح کارخانه کنسانتره یک جهش بزرگ در امر تولید است، گفت: در زمانی که دنیا با تعدیل و افزایش نرخ بیکاری مواجه است، افتتاح این کارخانه باعث ایجاد 400 شغل مستقیم خواهد شد.

    وی از اشتغال 700 نفر در فولاد سنگان خبر داد و گفت: در حال حاضر 5 هزار نفر به طور غیر مستقیم در فولاد سنگان مشغول به کار هستند.

    امرایی ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر،‌ عنوان کرد: انسان با کار و تلاش،‌ خود و جامعه را به موفقیت می‌رساند.

    مدیرعامل فولاد سنگان، با بیان اینکه برنامه‌های بسیار خوبی برای آینده کارکنان در نظر گرفته شده است، گفت:  بیش از 90 درصد از کارکنان شرکت فولاد سنگان، نیروهای جوان و تحصیل‌کرده هستند. در این راستا، پروفایل شایستگی برای مدیریت جانشین پروری و نخبه پروری ایجاد شده است. همچنین فولاد سنگان برنامه‌های بسیاری در راستای آینده شغلی کارکنان، بخش رفاه، توسعه شغلی و ... در نظر گرفته است.

    صادرات مواد خام از معضلات کشور است

    مدیرعامل فولاد سنگان، صادرات مواد خام معدنی را از معضلات کشور دانست و گفت: خام فروشی اشتغال را از بین می‌برد، این در صورتی است که اگر مواد خام در زنجیره مورد استفاده قرار گیرد، باعث ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

    مسئولیت اجتماعی دینی در حق مردم است

    مدیرعامل فولاد سنگان، معتقد است: مسئولیت اجتماعی دینی در حق مردم است که باید ادا شود و افزود: در سال 98، فولاد سنگان فعال‌ترین شرکت در منطقه برای مسئولیت اجتماعی بوده است. به طوری که فولاد مبارکه متعهد به ساخت 7 مدرسه در مناطق محروم شهرستان خواف شد که از این تعداد 4 مدرسه ظرف مدت 100 روز توسط فولاد سنگان ساخته و سه مدرسه دیگر بودجه ساخت انها در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت ،  همچنین 2 هزار بسته ارزاق به خانواده‌های بی سرپرست و دانش آموزان بد سرپرست اهدا شد.

    امرایی از فعال‌سازی چند تعاونی در منطقه خبر داد و گفت: با فعال سازی این تعاونی‌ها، بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند برخی از نیازمندی‌های خود را از جمله: لباس کار، وسایل ایمنی و... از این تعاونی‌ها تامین کنند و با عث ایجاد اشتغال در منطقه شوند .

    وی بیان کرد: با همکاری دانشگاه تهران در راستای الگو توانمندسازی جوامع روستایی قراردادی منعقد شده است. این الگوی بسیاری موفقی در منطقه قلعه گنج بوده که در حال حاضر در منطقه خواف سنگان در حال اجرا است.

    کارکنان فولاد سنگان در سلامت کامل هستند

    مدیرعامل فولاد سنگان، از سلامت کامل کارکنان شرکت فولاد سنگان خبر داد و گفت: روزانه حدود 2 هزار نفر در فولادسنگان مشغول به فعالیت هستند که خوشبختانه تا به امروز با اقدامات پیش گیرانه بهداشتی به عمل آمده هیچ فردی به کرونا مبتلا نشده است.

    وی افزود: از ابتدای اسفند ماه با شروع بیماری کرونا، تمامی فضای عمومی شرکت و سرویس‌های حمل‌ونقل کارکنان ضدعفونی و رستوران‌ها تعطیل شد و در حال حاضر غذاها در بسته بندی‌های بهداشتی توزیع می‌شود و عملیات ضدعفونی همچنان در دستور کار قرار دارد.

    امرایی گفت:  شرکت فولاد سنگان در جهت مسئولیت اجتماعی، آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان خواف را تجهیز کرد.

    وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی دستکش، تب سنج، ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده به شهرستان اهدا شد.علاوه برآن مبلغ یک میلیارد 300 میلیون تومان برای خرید دستگاه اکسیژن ساز نیز به بیمارستان امام رضا مشهد اهدا شد.

    مدیرعامل فولاد سنگان، اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت 2 ایستگاه تب سنجی در 2 نقطه ورودی شهرستان برای غربالگری مستقر کرده است. همچنین کلینیکی برای پایش کارکنان و خانواده‌های آنها تدارک دیده شده است. علاوه بر آن، با توجه به محدودیت امکانات شهرستان، برای کارخانه 50 تخت نقاهتگاهی و 10 تخت بیمارستانی اکسیژن ساز خریداری شد تا اگر فردی از کارکنان دچار بیماری شد، هر چه سریع تر به آن رسیدگی شود.

    وی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا حضور کارکنان شیفت بندی شده است، اظهار داشت: برخی از کارکنان به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، بخش تولید نیز همچنان مثل گذشته با رعایت پرتوکل های بهداشتی مشغول به کار هستند.

    امرایی اظهار کرد: قرار شده محور تربت حیدریه به خواف چهاربانده شود. این پروژه نیازمند 8 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که فولاد سنگان و سه شرکت فولادی دیگر  در راستای مسئولیت اجتماعی 50 درصد هزینه آن را  پرداخت خواهد کرد. همچنان فولاد سنگان سهامدار پروژه انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور است و در اجرای این پروژه عظیم ملی مشارکت فعال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر