یعقوبی: ۸۵ میلیون تن مجوز کاغذی در صنعت فولاد صادر شده است

عصر معدن- ­معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: ۸۵ میلیون تن مجوز کاغذی در صنعت فولاد صادر شده است.;

یعقوبی: ۸۵ میلیون تن مجوز کاغذی در صنعت فولاد صادر شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما ، وحید یعقوبی در برنامه بالاتر شبکه خبر که از امروز به جای میز اقتصاد بعد از پایان خبر 14 پخش می‌شود درباره صدور مجوز‌های ساخت واحد‌های فولادی جدید؛ آری یا نه افزود: در شرایطی به این بحث در این برنامه پرداخته می‌شود که شاهد صدور مجوز‌های فولادی بسیاری در کشور هستیم که ما به عنوان انجمن صنفی و تخصصی مخالف صدور هرگونه مجوز جدید برای صنعت فولاد هستیم. البته در حلقه‌های زنجیره و بالادست زنجیره که نیازمند اکتشافات مواد معدنی و سنگ آهن هستیم در آنجا باید با قوت این صدور مجوز‌ها دنبال شود.

    وی گفت: در سال گذشته حدود 30 میلیون تن فولاد تولید کردیم که امسال نیز برآورد 32 میلیون تن را داریم که از این 30 میلیون تن 7 میلیون تن صادر شده و 23 میلیون تن نیز در داخل کشور مصرف شده است.

    معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: براساس آخرین پایش طرح جامع فولاد در کشور 49 میلیون تن واحد فعال در صنعت فولاد داریم، 11 میلیون تن طرح نیز قابل تحقق است که تا چشم انداز 1404 به بهره برداری می‌رسد که در مجموع حدود 60 میلیون تن می‌شود. در واقع از 55 میلیون تن هدف گذاری شده نیز بالاتر می‌رود.

    یعقوبی با بیان اینکه 85 میلیون تن مجوز نیز به صورت کاغذی به متقاضیان داده شده است گفت: عمده این مجوز‌ها از سال 1401 به بعد است، یعنی بعد از تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌ها. اکنون در شرایطی هستیم که در همین دو ماه اخیر بیش از ده میلیون تن مجوز فولادی صادر شده است.

    وی به موضوع یکپارچگی سیاست‌های صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: کسانی که مسئول زیرساخت‌ها بودند نتوانستند برای صنعت فولاد زیرساخت تامین کنند اکنون چه اصراری برای افزاش ظرفیت فولادی است. وقتی حدود 49 میلیون تن ظرفیت داریم، اما 32 میلیون تن آن را استفاه می‌کنیم و ظرفیت انرژی نداریم تا به بهره برداری برسانیم چه اصراری به دادن مجوز مازاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر