معاون وزیر صنعت:

دولت به قیمت‌گذاری زنجیره فولاد ورود نمی‌کند

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت به قیمت‌گذاری زنجیره فولاد وارد نمی‌شود لذا قیمت‌گذاری سنگ‌آهن، گندله، کنستانتره و آهن اسفنجی را به خود بخش خصوصی سپرده است.;

دولت به قیمت‌گذاری زنجیره فولاد ورود نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، داریوش اسماعیلی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از واحد پویان گهر کریمان سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: نشستی با تولیدکنندگان زنجیره فولاد داشتیم که نگاه مدیران آن این بود که در زنجیره فولاد سود عادلانه توزیع نمی‌شود و مقرر شد که تجدیدنظری در این اعداد و ارقام شود.

    وی با بیان اینکه کنستانتره 16 درصد، گندله 23.5 درصد و اهن اسفنجی 50 درصد شمش است اظهار داشت: بخش خصوصی چهار مجموعه و تشکل را مشخص کرد که پیشنهادات خود را برای قیمت‌گذاری زنجیره فولاد ارائه کنند که پس از 2 هفته فرصت، توافق نکردند و پس از آن اختلاف نظرهایی داشتند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با مدیران زنجیره فولاد جلساتی گذاشتیم اما متاسفانه توافقی در منافع وجود ندارد و روحیه مشارکت نیز نداشتند.

    وی افزود: پیشنهاد تولیدکنندگان فولاد، خانه معدن، کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران و رییس اتاق بازرگانی ایران داریم و نگاهمان این است که خود تولیدکنندگان توافق کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت را متهم به دخالت در قیمت‌گذاری زنجیره فولاد نکنند.

    اسماعیلی عنوان کرد: تمامی زنجیره فولاد به یکدیگر نیاز دارند لذا دولت به دنبال تقویت روحیه تعامل بین آنان است و به همین دلیل تاکنون برای قیمت‌گذاری ورود نکردیم و امیدواریم به وحدت نظر برسند وگرنه تصمیم کارشناسی خود را اعلام می‌کنیم.

    دولت از طرح انتقال آب به کرمان و یزد حمایت می‌کند

    وی اضافه کرد: انتقال آب از خلیج فارس یکی از اقدامات بزرگ سه صنایع معدنی استان کرمان و یزد محسوب می‌شود که با این طرح نه‌تنها بخش معدن و صنایع معدنی ما رشد می‌کند بلکه موجب پیشرفت و توسعه مجموعه استان یزد و کرمان می‌شود.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت از طرح انتقال آب از خلیج فارس به معادن استان کرمان و یزد حمایت می‌کند که به سرعت به منطقه برسد و مردم و معادن از آن استفاده کند.

    وی ادامه داد: مردم بدانند صنایع معدنی در هرکجا که گام بگذارد برای آن منطقه توسعه و پیشرفت را به‌دنبال دارد و معادن چادرملو، سرچشمه و گل‌گهر همکاری خوبی در اجرای این طرح داشتند.

    گل‌گهر افتخار کشور در برخورد با خام فروشی است

    اسماعیلی گفت: گل‌گهر از افتخارات ارزشمند کشور به خصوص در برخورد با خام فروشی و یکی از مهمترین معادنی بود که از دولت به بخش خصوصی منتقل شد.

    وی بیان داشت: روزی معادن منطقه گل‌گهر در اختیار دولت بود و هیچ اتفاقی نیفتاد و امروز بیش از 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مجموعه گل‌گهر است که البته توقع داریم این شرکت به عنوان یک مجموعه بین‌المللی شناخته شود.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: گل‌گهر نقش خود را در استان کرمان و کشور برای توسعه صنایع معدنی به‌خوبی ایفا کرده اما توقع داریم در سطح بین‌المللی نیز بدرخشد.

    وی افزود: گل‌گهر در تولید کنستانتره و گندله و مجموعه های مختلف شمش به خوبی ورود کرده و نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد این شرکت در چندسال گذشته مثبت است و گل‌گهر پایه‌گذاری و جهت‌گیری خوبی دارد.

    چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در سفری به استان کرمان علاوه بر بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان سیرجان و بردسیر برنامه کلنگ زنی طرح گل‌گهر و طرح تولید میلگرد کلاف در نشستی مشترک با استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل‌ها حاضر می‌شوند.

    بازدید از شرکت گهرزمین، راه آهن کشش، فروسیلیس پویان‌گهر، اسمیران، فلزات تزیینی آروین، شرکت کاوریان گهر، بازدید از بیمارستان گل‌گهر، کارخانه جهان فولاد بردسیر، از دیگر برنامه ‌های مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان است. 

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر