رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران در بهار ۱۴۰۲

عصر معدن- بررسی آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی از افزایش ۱۰.۵ درصدی تولید محصولات میانی فولاد دارد.;

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران در بهار ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در سه ماهه نخست سال 1402 را منتشر کرد. طبق آمار منتشر شده تولید فولاد میانی کشور در این مدت 9 میلیون و 478 هزار تن بوده که رشد 10.5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

    در بهار سال جاری تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد 8.2 درصدی داشته است.

    وضعیت تولید محصولات فولادی

    در سه ماهه نخست امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد پنج درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در سه ماهه نخست امسال پنج میلیون و 957 هزار تن بوده است.

    در سه ماهه سال 1402، سه‌میلیون و 413 هزار تن محصولات طویل و 2 میلیون و 543 هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که رشد تولید محصولات طویل 3.8 درصد و رشد تولید محصولات تخت 9.0 درصد بوده است.

    تولید میلگرد در سه ماهه سال جاری، 2 میلیون و 775 هزار تن بوده که افزایش 1.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با افزایش 2.22 درصدی به 397 هزار تن رسیده است. میزان تولید ورق گرم کشور در سه ماهه نخست سال جاری، 2 میلیون و 465 هزار تن بوده که افزایش 6.0 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. میزان تولید ورق سرد هم 5.6 درصد افزایش و ورق پوششدار نیز 1.11 درصد افزایش یافته است.

    وضعیت تولید آهن اسفنجی

    طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در سه ماهه سال جاری، 9 میلیون و 974هزار تن از این محصول را تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 8.2درصدی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر