مصرف فولاد در کشور کاهش یافت

عصر معدن- برآوردها از میزان تولید و مصرف انواع اشکال فولاد طی ۱۰ ماهه امسال نشان می دهد که همراه با کاهش تولید تمامی فرآورده‌های فولادی، مصرف ظاهری آن‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند کاهش را تجربه کرده و مصرف ظاهری فولاد کشور طی مدت مذکور در سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ بطور متوسط هشت الی ۱۴ درصد کمتر شده است.;

مصرف فولاد در کشور کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار داده است، در مجموع 10 ماهه سال جاری 23 میلیون و 209 هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده که 17 میلیون و 407 هزار تن آن با کاهش 14 درصدی نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته، صرف داخل شده است. طی 10 ماهه سال گذشته میزان مصرف شمش فولاد معادل 20 میلیون و 231 هزار تن ثبت شده است.

    همچنین از مجموع 9 میلیون و 405 هزار تن مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) تولید شده در 10ماهه سال جاری، هفت میلیون و 242  آن در داخل مصرف شده است. مصرف ظاهری مقاطع طویل فولادی در 10 ماهه امسال هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت میلیون و 892 هزار تن بوده، کمتر است.

    مصرف ظاهری کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) نیز در مدت مذکور سال جاری نسبت به 10 ماهه سال گذشته، هفت درصد کمتر شده و از هفت میلیون و 430 هزار تن به شش میلیون و 913  هزار تن رسیده است.

    از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، تولید محصولات فولادی نیز معادل 16 میلیون و 403 هزار تن ثبت شده که 14 میلیون و 268 هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته است و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته که 15 میلیون و 630 هزار تن بوده، 9 درصد کاهش مصرف را تجربه کرده است.

    بر اساس آمار میزان مصرف آهن اسفنجی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته تقریبا تغییری نداشته و 65 هزار تن کمتر مصرف شده است. در حالیکه از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه 1399 معادل 24 میلیون و 888 هزار تن آهن اسفنجی در داخل مصرف شده بود، در مدت مشابه سال جاری این میزان مصرف به 24 میلیون و 823 هزار تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر