شرکت‌های فولادی با نوآوری و فناوری غریبه اند/سهم دانش فنی و تکنولوژی در تولید ثروت افزایش یافته است

عصر معدن- شهرام عباسی مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در میزگرد تخصصی شتابدهی صنعتی واحدهای تخصصی کوچک مقیاس و دانش بنیان گفت: حدود ۱۰ سال است که مفاهیم حوزه فناوری و نوآوری مثل استارت آپ ها در ایران ترویج‌ یافته و شاید دلیل آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده که به آن پرداخته و آن را گسترش داده است.;

شرکت‌های فولادی با نوآوری و فناوری غریبه اند/سهم دانش فنی و تکنولوژی در تولید ثروت افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وی با بیان این مطلب در ادامه افزود:  شرکت‌های فولادی در ایران در نگاه اول با این حوزه غریب هستند اما در کنار این موضوع آنها با وارد کردن و انتقال دانش فنی و تکنولوژی استراتژی رهبری هزینه، میزان هزینه های خود را کاهش دادند تا بتوانند در بازار رقابت کنند.

    وی گفت: سهم منابع معدنی و مالی در تولید ثروت کم‌ شده و سهم دانش فنی افزایش یافته است. پس باید به سمت دانش و فناوری حرکت کنیم.
    وی ادامه‌داد: فولاد مبارکه اصفهان نیز در این زمینه گام برداشته و سعی دارد اکوسیستم خود را در بخش دانش و تکنولوژی افزایش دهد.

    عباسی گفت: اکنون با توجه به نقش دانش و فناوری در تولید ثروت شرکت های فولادی نیز باید به این سمت بروند زیرا در غیر این صورت، با یک موج از صحنه خارج می‌شوند.

    وی ادامه داد: فولاد مبارکه اصفهان اکنون از روش و سیستم سنتی فاصله گرفته و در تلاش است که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران اکوسیستم نوآوری و استارت آپی ایجاد کند و در این راه گام بردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر