طی ۴ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مصرف ظاهری فولاد کشور ٢.٢ تا ۶.٨ درصد بیشتر شد

عصر معدن- طبق آمار در مجموع چهار ماه اول امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده و بخشی نیز به صادرات اختصاص یافته است. بر این اساس میزان مصرف ظاهری فولاد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ٢.٢ تا ۶.٨ درصدی را تجربه کرده است.;

مصرف ظاهری فولاد کشور ٢.٢ تا ۶.٨ درصد بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه بالغ بر 40 میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود 5.5 میلیون تن صادر و باقی (بالغ بر 35 میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است.

    بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال ١4۰١ رشد ٢.٢ تا ٨.6 درصدی داشته است.

    طی چهار ماهه سال جاری چهار میلیون و 4٩٩ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که سه میلیون و 6۰١ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل سه میلیون و 4٧4 هزار تن، ٣.٧ درصد بیشتر شده است.

    پس از آن در مجموع، از ١١ میلیون و 45٩ هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور با رشد ٣.٩ درصدی هشت میلیون 6٩٩ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود دو میلیون و ٧6۰ هزار تن آن صادر شده است.

    در چهار ماهه سال ١4۰١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور هشت میلیون و ٣٧6 هزار تن ثبت شده است. 

    همچنین از هفت میلیون و ٨٢٢ هزار تن محصولات فولادی تولید شده هفت میلیون و ١56 هزار تن صرف مصارف داخلی شده است که 5.٣ درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در چهار ماهه ١4۰١ معادل شش میلیون و ٧٩4 هزار تن افزایش را تجربه کرده است.

    طی چهار ماهه امسال، مقاطع تخت فولادی حدود ١5٨ هزار تن صادر و قریب به سه میلیون و 4٢5 هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که سه میلیون و ٢۰6 هزار تن بوده است، 6.٨ درصد بیشتر شده است.

    در نهایت مصرف آهن اسفنجی ٢.٢ درصد رشد کرده و از ١٢ میلیون و ١١١ هزار تن به ١٢ میلیون و ٣٧٩ هزار تن رسیده است. در چهار ماهه ١٤۰١ قریب به ١٣ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها 5٨۰ هزار تن آن صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر