کاهش ۵۶ درصدی واردات مقاطع طویل فولادی در بهار ۹۹

عصر معدن- بررسی آمار دوره سه ماهه امسال گویای واردات ۱۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی (میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع ) است که در مقایسه با رقم ۲۷ هزار تن دوره مشابه پارسال کاهش ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.;

کاهش ۵۶ درصدی واردات مقاطع طویل فولادی در بهار ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا،  به استناد جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آورده است، فصل بهار امسال بطور متوسط 64.6 درصد کاهش واردات در زمینه تیرآهن، میلگرد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع داشته‌ایم.

    سه ماهه نخست سال گذشته چهار هزار تن تیرآهن، 9 هزار تن میلگرد و 14 هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع انجام شده، اما امسال در دوره این گزارش واردات تیرآهن صفر بود، میلگرد با واردات پنج هزار تن نسبت به پارسال 44 درصد کاهش نشان می‌دهد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی با واردات هفت هزار تنی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته 56 درصد کاهش یافت.

    افزایش 163 درصدی واردات مقاطع تخت

    فصل بهار امسال واردات مقاطع تخت فولادی برخلاف مقاطع طویل با افزایش 163 درصدی نسبت به بهار 98 روبرو شد که این امر ناشی از نابرابری میزان تولید با بازار مصرف است.

    آمار سه ماهه نخست امسال گویای واردات 179 هزار تن مقاطع تخت فولادی است که در مقایسه با 68 هزار تن عملکرد سال گذشته افزایش 163 درصدی دارد.

    بیشترین میزان واردات در دوره سه ماهه امسال مربوط به ورق گرم می شود که با رقم 87 هزار تن نسبت به 21 هزار تن در سه ماهه ابتدایی پارسال افزایش 314 درصدی دارد.

    ضمن اینکه واردات 44 هزار تنی ورق سرد در بهار امسال در مقایسه با 15 هزار تن در دوره مشابه سال گذشته 193 درصد افزایش یافته است.

    همچنین ورق پوششدار نیز در فصل بهار 99 به میزان 48 هزار تن واردات انجام شد که در مقایسه با 32 هزار تن سه ماهه 98 رشد 50 درصدی دارد.

    واردات تولیدات فولادی با رشد 101 درصدی

    کل واردات تولیدات فولادی در سه ماهه نخست امسال به رقم 191 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 101 درصدی را ثبت کرد.

    میزان واردات تولیدات فولادی در سه ماهه ابتدایی سال 1398 برابر با 95 هزار تن اعلام شده بود.

    آمار مورد بررسی گویای آن است که در فصل بهار باوجود رونق ساختمان‌سازی نسبت به سه ماهه قبل از آن(زمستان) نیازی به واردات مقاطع طویل نبوده، اما بدلیل ضعف تولید در بخش مقاطع تخت، ناگزیر از واردات بوده‌ایم ودر عین حال صادرات مقاطع تخت فولادی هم در سه ماهه نخست امسال بطور متوسط 70.6 درصد کاهش ثبت شد.

    به گزارش ایرنا، سال 97 بالغ بر دو میلیون 110 هزار تن صادرات مقاطع طویل فولادی انجام شد و نسبت به سال 96 که 846 هزار تن بود، رشد 149 درصدی را ثبت کرد.

    ضمن اینکه مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی در سال 97  به رقم 877 هزار تن رسید و در مقایسه با 777 هزار تن عملکرد سال 96 رشد 13 درصدی را نشان داد.

    میزان واردات شمش فولادی (بیلت و بلوم) در سه ماهه نخست امسال یک هزار تن بود که با عملکرد فصل بهار پارسال یکسان است و تفاوتی ندارد ، در عین حال واردات اسلب برای سال گذشته و امسال ثبت نشده است، علاوه براین واردات آهن اسفنجی هم صفربود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر