سرقینى خبر داد:

پایش طرح هاى فولادى از سر گرفته مى شود

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنى وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است، بافتن بازارهاى صادراتى جدید کار سختى است.;

پایش طرح هاى فولادى از سر گرفته مى شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن»، جعفر سرقینى با اشاره به اینکه صنعت فولاد در میان ٥ صنعت موفق جنهورى اسلامى قرار دارد، اظهار کرد: امروز ظرفیت تولید فولاد به ٣٥ میلیون تن رسیده است و در زنجیره فولاد نیز این رقم به ٢۰٧/٥ میلیون رسیده است.

    وى ادامه داد: همچنین در زنجیره فولاد ١١۰ میلیون تن طرح در دست افتتاح وجود دارد.

    سرقینى با اشاره به رشد ایران در تولید، تصریح کرد: متوسط رشد دنیا در ٢۰١٧  به میزان ٤ درصد بود در حالى که رشد در ایران حدود ١٩ درصد بوده است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در کنار تحریم ها با چالش هاى دیگرى به ویژه در بحث یافتن بازارهاى جهانى داریم. بدون شک صادرات ٢۰ میلیون تن فولاد کار آسانى نخواهد بود و باید کار ویژه اى در این باره انجام شود.
    وى همچنین به موضوع کاهش هزینه ها تاکید داشت و گفت: باید هزینه هاى تولید کاهش پیدا کند. همچنین مصرف آب نیز در این صنعت باید بهینه شود.
    سرقینى اضافه کرد: زنجیره فولاد به نحوى مستقر شده است که هر کدام از حلقه هاى آن مى تواند در صورت مشکل براى حلقه دیگر صادرات داشته باشد.
    وى افزود: در کنار بحث فولاد باید به موضوع معدن و تولید سنگ آهن نیز توجه ویژه داشت زیرا در افق ١٤۰٤ با کنبود سنگ آهن مواجه هستیم و باید این کمبود تامین شود.

    به گفته سرقینى، سازندگان تجهیزات در افق ١٤۰٤ نقش بسیارى مهمى خواهند داشت.

    وى در پایان تاکید کرد: پایش طرح هاى فولادى دوباره از سر گرفته خواهد شد. همچنین اتاق فکرى ایجاد شده تا فولادى ها و دیگر صنایع معدنى ایده هاى خود را در آن مطرح کنند.

    سرقینى همچنین بیان کرد: امروز ستاد تنظیم بازار در بحث فولاد جراب داده و بزودى کنترل ها از بازار برداشته مى شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر