تولید بیش از ۷.۱ میلیون تن فولاد در بهار ۹۹

عصر معدن- میزان تولید فولاد در سه ماه نخست امسال به هفت میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی دارد.;

تولید بیش از ۷.۱ میلیون تن فولاد در بهار ۹۹
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»  به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد، با وجود اینکه میزان تولید بیلت و بلوم (شمش فولادی) در سه ماهه نخست امسال، نزولی بود، اما مجموع تولید فولاد میانی کشور رشد سه درصدی نسبت به سه ماهه نخست پارسال دارد.

    میزان تولید شمش فولاد کشور در دوره سه ماهه نخست سال جاری به رقم هفت میلیون و 135 هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم، چهار میلیون و 120 هزار تن و سهم اسلب، سه میلیون و 15 هزار تن بودو تولید بیلت و بلوم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش سه درصدی و تولید اسلب، رشد 12 درصدی را ثبت کرد.

    پنج میلیون و 335 هزار تن تولیدات فولادی

    سه ماهه نخست امسال در مجموع تولیدات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد یک درصدی یافت و مجموع تولیدات فولادی در فصل بهار امسال، پنج میلیون و 335 هزار تن بود که 64 هزار تن بیش از دوره مشابه سال قبل است.

    تولید مقاطع طویل فولادی با رشد چهار درصدی نسبت به فصل بهار سال گذشته، به دو میلیون و 661  هزار تن رسیده است. از میان مقاطع طویل فولادی، تولید میلگرد رشد پنج درصدی و تولید تیرآهن کاهش یک درصدی را تجربه کرده است.

    همچنین تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل نیز در سه ماهه نخست امسال، کاهش پنج درصدی داشتند.

    میزان تولید ورق گرم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد رشد داشته و به دو میلیون و 294 هزار تن رسید.

    تولید ورق سرد با رشد یک درصدی به 655 هزار تن و تولید ورق پوششدار با کاهش 25 درصدی به 322 هزار تن رسید و مجموع تولید مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش یک درصدی به دو میلیون و 674 هزار تن رسیده است.

    رشد تولید آهن اسفنجی

    تولید آهن اسفنجی در دوره سه ماهه نخست سال 99 با رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به هشت میلیون و 133 هزار تن رسید و رشد تولید آهن اسفنجی در سه ماه نخست امسال بیش از رشد تولید شمش فولادی بود.

    ایران اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و پارسال حدود 28 میلیون تن تولید داشت و بالغ بر 8.5 میلیون صادرات را ثبت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر