رشد ۲.۷ تا ۸.۲ درصدی تولید فولادی‌ها در ۴ ماهه امسال

عصر معدن- آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در چهار ماهه نخست سال جاری حکایت از افزایش بالغ بر ۲ تا ۸.۲ درصدی تولید انواع مقاطع و محصولات فولادی، شمش فولاد و آهن اسفنجی دارد.;

رشد ۲.۷ تا ۸.۲ درصدی تولید فولادی‌ها در ۴ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه تولید شمش فولاد (فولاد میانی) بیشترین رشد تولید را نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است؛ طی این مدت 11 میلیون و 459 هزار تن شمش فولاد تولید  شده که نسبت به 10 میلیون و 587 هزار تن تولیدی در مدت چهار ماهه سال 1401 رشد 8.2 درصدی را نشان می‌دهد.

    پس از آن در چهار ماهه ابتدایی سال جاری چهار میلیون و 499 هزار تن محصولات طویل تولید شده که 7.3 درصد بیش از میزان تولید آن در چهار ماهه نخست سال گذشته است. در مدت مشابه سال گذشته، چهار میلیون و 191 هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

    طبق آمار، در چهار ماهه نخست امسال تولید آهن اسفنجی و کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 5.6 درصدی و پنج درصدی داشته‌اند.

    تولید آهن اسفنجی 12 میلیون و 959 هزار تن و تولید محصولات فولادی هفت میلیون و 822 هزار تن در چهار ماهه 1401 ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 12 میلیون و 277 هزار تن آهن اسفنجی و هفت میلیون و 426 هزار تن محصولات فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

    در نهایت نیز کمترین درصد افزایش تولید در این مقایسه آمار تولید فولادسازان کشور، متعلق به تولید محصولات تخت فولادی است. در مدت مذکور سال جاری سه میلیون و 323 هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که نسبت به سه میلیون و 235 هزار تن تولیدی در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته، رشد 2.7 درصدی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر