انجمن جهانی فولاد گزارش داد:

ایران بر بام تولید آهن اسفنجی دنیا ایستاد

رشد ۲.۷ درصدی تولید در ماه می

عصر معدن- ایران در حالی که تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشته، طی بیش از ۵ ماه نخست سال جاری میلادی در جایگاه نخست تولید آهن اسفنجی جهان قرار گرفت. کشورمان در همین حال بالاترین تولید ماه می ۲۰۲۰ را نیز به دست آورد.;

ایران بر بام تولید آهن اسفنجی دنیا ایستاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، طبق گزارش جدید انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه می 2020 توانست با پشت سرگذاشتن هند، رتبه نخست تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم را در اختیار گیرد. علاوه بر این در بیش از پنج ماه سال جاری میلادی، ایران افزون بر 12 میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد در حالی که تولید هند به 11 میلیون تن رسید.

    یکی از مهمترین دلایل افزایش تولید آهن اسفنجی ایران، راه اندازی کارخانه های جدید آهن اسفنجی در کشور است. ایمیدرو طی سال های اخیر با استراتژی جدید خود و با مشارکت گرفتن از بخش خصوصی، توانست طرح های متعددی را برای تولید آهن اسفنجی، وارد مدار تولید کند.

    سهم 50 درصدی از دنیا

    بر اساس این گزارش ایران طی ماه می، در عین حال حدود 50درصد از تولید این ماده در جهان را در اختیار گرفته است. در این مدت ، در مجموع تولید یک ماه مورد بررسی 5.6 میلیون تن آهن اسفنجی در جهان تولید شد که پس از کشورمان، هند با 1.5 میلیون تن تولید در رتبه دوم قرار گرفت. تولید این کشور با افت 55درصدی مواجه شد در حالی که ایران رشد 7.6درصدی را کسب کرد.

    پس از هند؛ مصر، مکزیک و عربستان جای گرفتند که به ترتیب تنها 462هزار، 390 هزار و 342هزار تن آهن اسفنجی تولید کردند.

    تولید آهن اسفنجی تا 22 ماه ژوئن امسال در جهان به 32.1 میلیون تن رسید که همچنان پس از ایران؛ کشورهای هند، مصر(2.2 میلیون تن)، مکزیک (2.05 میلیون تن) و عربستان (1.7 میلیون تن) قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر