ارزآوری ۸ میلیارد دلاری صنعت فولاد

عصر معدن- معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ظرفیت زنجیره آهن و فولاد کشور به حدی است که می‌تواند بیش از ده میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد.;

ارزآوری ۸ میلیارد دلاری صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، وحید یعقوبی با تاکید بر قابلیت صنعت فولاد بعنوان یک رکن مهم در اقتصاد کشور افزود: صنعت فولاد، صنعت بالنده‌ای است، چرا که توانسته جایگاه خود را در دنیا تثبیت کند و نیاز نیست از صفر شروع کند.

    وی گفت: عمده فعالیت‌های صنعت فولاد در بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابراین زیرساخت‌های داخلی صنعت فولاد فراهم است و باید زیرساخت‌های بیرونی ازجمله انرژی، مقررات ارزی، حمل و نقل و در بُعد سنگ آهن اکتشاف و استخراج توسعه یابد.

    معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین با اشاره به پتانسیل ارز آوری صنعت فولاد افزود: صنعت فولاد در شرایط فعلی می‌تواند با کمی تسهیلات مقررات ارزی و تامین زیرساخت‌های انرژی به بالای 10 میلیارد دلار ارز آوری برسد.

    یعقوبی گفت: بر اساس آخرین آمار که در سال 1401 گرفته شد، صنعت فولاد باتوجه به شرایط تحریمی توانسته 8 میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد.

    وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای صنعت فولاد در حوزه اشتغال افزود: از آنجایی که صنعت فولاد یک صنعت مادر است و خیلی از صنایع دیگر را می‌تواند به حرکت دربیاورد، مطابق استاندارد جهانی، به ازای هر یک اشتغال مستقیم در صنعت فولاد، 15 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر