طی ۷ ماه امسال صورت گرفت

عمده فولاد تولیدی کشور در اختیار صنایع و بازار داخل

عصر معدن- طبق آمار تولید و مصرف فولاد کشور در انواع مقاطع و شمش فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی، از مجموع بالغ بر قریب به ۶۶ میلیون و ۶۱۰ هزار تن تولیدی ظرف هفت ماهه نخست امسال، قریب به ۶۰ میلیون تن (قریب به ۸۹ درصد) صرف مصارف داخلی شده است.;

عمده فولاد تولیدی کشور در اختیار صنایع و بازار داخل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه بالغ بر 56 میلیون تن (56 میلیون و 503 هزار تن) از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود هفت میلیون تن صادر و باقی (قریب به 50 میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است.

    بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز شمش فولاد (فولاد میانی) در این مدت نسبت به هفت ماهه ابتدایی سال ١4۰١ رشد 0.6 تا 7.5 درصدی داشته است؛ اما مصرف شمش فولاد 2.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

    از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، هفت میلیون و 489 هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که پنج میلیون و 959 هزار تن آن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل پنج میلیون و 923 هزار تن، 0.6 درصد بیشتر شده است.

    همچنین پنج میلیون و 749 هزار تن مقاطع تخت فولادی در هفت ماهه نخست امسال مصرف شده که 7.5 درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در هفت ماهه ابتدایی ١4۰١ معادل پنج میلیون و 349 هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

    طی هفت ماهه امسال، تولید محصولات فولادی 13 میلیون تن ثبت شده که تنها حدود 1.8 میلیون تن آن صادر و 11 میلیون و 944 هزار تن آن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که 11 میلیون و 407 هزار تن بوده، 4.1 درصد بیشتر شده است.

    مصرف آهن اسفنجی طی هفت ماهه ابتدایی امسال 2.4 درصد رشد کرده و از 20 میلیون و 605 هزار تن به 21 میلیون و 106 هزار تن رسیده است. در هفت ماهه ١4۰٢ بالغ بر 22 میلیون و 100 هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود یک میلیون تن آن صادر شده است.

    در نهایت در مجموع، از 18 میلیون و 497 هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور با افت 2.8 درصدی 14 میلیون و 269 هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود چهار میلیون تن آن صادر شده است. در مدت مشابه سال ١4۰١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور 14 میلیون و 686 هزار تن ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر