یک فعال صنفی:

قابلیت ارزآوری ۷ میلیارد دلاری صنعت فولاد

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران معتقد است: امروز توان تولید فولاد کشور به ۳۰ میلیون تن رسیده و از این رقم ۱۵ میلیون تن قابلیت صادرات دارد که می‌تواند هفت میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته باشد.;

قابلیت ارزآوری ۷ میلیارد دلاری صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، سید رضا شهرستانی تصریح کرد: ایران امروز در بین 10 فولاد ساز جهان جای گرفته و برای اینکه بتوان توانمندی خود را به اثبات برسانیم باید در بازارهای بین‌المللی صنعت فولاد حاضر شویم.

    وی خاطرنشان ساخت: ارزیابی بازارهای صادراتی نشان می‌دهد که ارزش هرتن فولاد صادراتی در گذشته برابر با 400 دلار بود، اما با یک روند نزولی به 350 دلار رسید، ولی بار دیگر رویه تغییر یافت و اکنون به 380 دلار رسید و فولاد ایران مورداستقبال قرار گرفته است.

    ابطال معاملات به تقاضا دامن می‌زند

    شهرستانی گفت: چندی است که معاملات در بورس کالا مورد ابطال قرار می‌گیرد که این رویه به تقاضا دامن می‌زند و باید راهکار صحیحی برگزیده شود و از بازارهای کشورهای پیشرفته الگوبرداری کرد.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ابطال معاملات به رشد قیمت و افزایش تقاضا کمک کند و این مورد پسند نیست.

    عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند

    عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اضافه کرد: واقعیت پیش روی همه بازارهای جهان، عرضه و تقاضاست که قیمت را تعیین می‌کند و ورود دولت ( وزارت صنعت، معدن و تجارت ) به چرخه تعیین قیمت اشتباه است.

    وی افزود: وزارت صنعت تلاش دارد تا قیمت فولاد را 30 درصد کمتر از قیمت جهانی تعیین کند و این مورد اقبال تولید کنندگان فولاد نیست.

    بر اساس این گزارش، ایران پارسال با صادرات 8.5 میلیون تن فولا، حدود سه میلیارد دلار ارزآوری داشت.

    ظرفیت صنعت فولاد ایران امروز به بیش از 35 میلیون تن رسیده و انتظار می‌رود امسال حدود 28 تا 30 میلیون تن تولید انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر