جایگاه هفتم ایران در تولید ماهانه فولاد

عصر معدن- ایران با افزایش ۷ و ۶ دهم درصدی تولید فولاد خام در ماه نوامبر ۲۰۲۳ به جایگاه هفتم تولید جهانی فولاد رسید.;

جایگاه هفتم ایران در تولید ماهانه فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صداوسیما، ایران با ثبت تولید 3 میلیون تن فولاد خام در ماه یازدهم از سال 2023 با رشد هفت و 6 دهم درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میلادی در جایگاه هفتم فولادسازان برتر جهان قرار گرفته است.

    ظرفیت تولید سالانه 45 میلیون تن فولاد در کشور از توانمندی‌های فعالان این صنعت خبر می‌دهد. یکی از تولیدکنندگان این صنعت می‌گوید: ما از بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه، به بزرگترین صادر کننده فولاد رسیده ایم که یکی از دستاورد‌های رشد تولید در صنعت فولاد کشور است.

    سید بهادر احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد می‌گوید: در حال حاضر تولید داخلی فولاد 2 برابر نیاز داخل است یعنی به راحتی کل نیاز داخل تامین شده و هر افزایش تولیدی باید به بازار‌های هدف، صادر شود.

    بر اساس اعلام انجمن جهانی فولاد ایران در میان 71 کشور تولید کننده بزرگ فولاد در 11 ماهه سال 2023 با تولید 28 میلیون و یکصد هزار تن صنایع فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میلادی با رشد 6 دهم درصدی توانسته همچنان در جایگاه دهمین فولاد ساز برتر جهان قرار گیرد.

    به گفته عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، هم اکنون ظرفیت تولید به 45 میلیون تن افزایش یافته است و براساس برآورد‌های انجام شده ظرفیت تولید فولاد کشور از هدف گذاری 55 میلیون تن در افق 1404 فراتر می‌رود.

    به گفته تولیدکنندگان این صنعت، روند افزایش تولید در صنایع فولادی کشور با وجود محدودیت‌های تامین برق و گاز رقم خورده که در صورت رفع این محدودیت‌ها، تولید در این صنعت از این میزان هم فراتر خواهد رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر