دبیر کمیته بین‌المللی TC۱۰۲:

سه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی فولاد در کمیته بین‌المللی مطرح شد

عصر معدن- دبیر کمیته TC۱۰۲ گفت: سه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی فولاد از سوی ایران در کمیته بین‌المللی مطرح شد که یکی از آن‌ها مورد تائید اعضای کمیته بین‌المللی TC۱۰۲ قرار گرفت.;

سه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی فولاد در کمیته بین‌المللی مطرح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، صفیه بهمن‌زاده صبح امروز (هجدهم مهرماه)  در همایش آشنایی با تدوین استانداردهای بین‌المللی که در سالم اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته در سال 1921 در ژاپن تاسیس شد که دامنه کاربرد آن استانداردسازی سنگ آهن و اسفنجی و ... است.

    وی با اشاره به تدوین استانداردهای مربوط به سنگ آهن در کمیته TC102، تصریح کرد: این کمیته دارای 3 کارگروه زیر مجموعه خود است و در مجموعه دارای 39 عضو است که استانداردهای بین‌المللی مربوط به سنگ آهن را تدوین و بازنگری می‌کنند.

    دبیر کمیته TC102 مطرح کرد: 18 عضو این کمیته عضو فعال شناخته می‌شوند که حق رای دارند و 21 کشور نیز به عنوان عضو ناظر فعالیت می‌کنند و تنها حق دسترسی به اسناد و منابع کمیته را دارند.

    بهمن‌زاده با اشاره ایجاد کمیته متناظر TC102 در کشور ایران و فولاد هرمزگان، بیان کرد: در طول مدت تاسیس این کمیته همایش‌های متعددی برای معرفی استانداردهای بین‌المللی مربوط به فولاد برگزار شده است که مجموعه‌ها و دانشمندان مختلفی در این زمینه همکاری‌ خوبی با کمیته داشته‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تدوین استانداردهای ملی، حضور فعالانه در اجلاسیه‌های مختلف بین‌المللی، پیشنهاد تدوین استانداردهای بین‌المللی و ... از جمله اقدامات انجام شوده توسط این کمیته است و طی چندین سال اخیر 3 پیشنهاد نیز به کمیته بین‌المللی ارائه شد که یکی از آن‌ها مورد تائید کشورهای عضو نیز قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر