تحت تاثیر قطع انرژی‌ها در هر فصل

روند کاهش تولید فولادی‌ها ادامه دارد

عصر معدن- آمار تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، تمامی فرآورده‌های فولادی اعم از شمش، محصولات و همچنین مقاطع تخت و طویل فولادی با افت تولید سه تا هشت درصدی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته روبرو شده‌اند؛ در این بین تنها میزان تولید آهن اسفنجی آن هم تنها ۲۵۴ تن معادل یک درصد بیشتر شده است.;

روند کاهش تولید فولادی‌ها ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق  آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، در 10 ماهه امسال میزان تولید کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) و شمش فولاد بیشترین میزان کاهش تولید را داشته‌اند.

    تولید مقاطع تخت فولادی از هفت میلیون و 587 هزار تن در مجموع 10 ماهه 1399 به شش میلیون و 998 هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده و بدین ترتیب هشت درصد  کاهش تولید را ثبت کرده است.

    همچنین میزان تولید فولاد میانی (شمش فولاد) نیز در مجموع 10 ماهه سال جاری به همین میزان (هشت درصد) افت تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. تولید این ماده معدنی از 25 میلیون و 362 هزار تن به 23 میلیون و 209 هزار تن تقلیل یافته است.

    از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به ترتیب 16 میلیون و 403 هزار تن محصولات فولادی و 9 میلیون و 405 هزار تن مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) تولید شده است که نسبت به 17 میلیون و 203 هزار تن (محصولات فولادی) و 9 میلیون و 616 هزار تن (مقاطع طویل فولادی) تولیدی 10 ماهه 1399 به ترتیب پنج درصد و سه درصد کاهش تولید داشته‌اند.

    در مقابل تنها تولید آهن اسفنجی در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید افزایشی داشته است. البته تنها یک درصد این میزان بیشتر شده و از حدود 25 میلیون و 554 هزار تن در مجموع 10 ماهه سال گذشته به 25 میلیون و 808 هزار تن طی مدت مذکور سال جاری رسیده و تنها 254 تن بیشتر تولید شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر