آمار جهانی نشان داد

فولاد ایران در برابر کرونا کوتاه نیامد

عصر معدن- طبق آمار انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی فولاد خام طی ماه میلادی گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع پاندمی ویروس کرونا کاهش پیدا کرد اما تولید در ایران افزایش داشت.;

فولاد ایران در برابر کرونا کوتاه نیامد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، آمار انجمن جهانی فولاد (ورلد استیل) نشان داد که تولید فولاد خام در 64 کشور عضو این گروه طی ماه مه 8.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 148.8 میلیون تن رسید.

    تولید فولاد خام در خاورمیانه طی ماه میلادی گذشته 7.3 درصد بر مبنای سالانه کاهش داشت و به 3.1 میلیون تن رسید اما ایران برخلاف این روند پیش رفت و تولیدش با 8.9 درصد افزایش، به 2.35 میلیون تن رسید.

    ورلد استیل خاطرنشان کرده که آمار ماه مه بر مبنای برآوردهای صورت گرفته در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا اعلام شده و ممکن است با به‌روزرسانی آمار تولید در ماه آینده، هدف بازبینی قرار گیرد.

    تولید فولاد چین هم در ماه مه برای دومین ماه متوالی رشد کرد و به 92.3 میلیون تن رسید. تولید این کشور پس از این که در مارس کاهش داشت، در آوریل 0.2 درصد رشد کرد. تولید فولاد خام کشورهای آسیایی در ماه مه مجموعا 3.3 درصد کاهش یافت و به 113.5 میلیون تن رسید. هند که دومین تولیدکننده بزرگ آسیایی است، در ماه مه 5.8 میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39.1 درصد کاهش داشت.

    تولید فولاد در اتحادیه اروپا در ماه مه 10.5 میلیون تن برآورد شد که 26.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. تولید کشورهای مشترک المنافع در همین مدت با 7.6 درصد کاهش، به 8.2 میلیون تن رسید.

    تولید ترکیه با 25.8 درصد کاهش، 2.3 میلیون تن ود.

    بر اساس گزارش پلاتس، تولید فولاد خام در آمریکای شمالی با 31 درصد کاهش، 7.1 میلیون تن، تولید آمریکای جنوبی با 25.8 درصد کاهش، 2.7 میلیون تن و تولید آفریقا با 42 درصد کاهش، 700 هزار تن بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر