به جای سرمایه‌گذاری روی سکه و ارز، وارد بورس شوید

عصر معدن- مهدی میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی اختصاصی برای «عصرمعدن» نوشت:;

به جای سرمایه‌گذاری روی سکه و ارز، وارد بورس شوید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    درباره سقف دلار/درهم/سکه سؤالات بسیاری از طریق فضای مجازی دریافت کردم. با توجه به آنکه از اسفند سال گذشته به موج 3 از 3 سکه اشاره داشتم ( به هدف 4.5 میلیونی در سقف کانال صعودی) و به تازگی نیز به برگشت رو به بالای آن تا محدوده سقف قبلی، اکنون به نظر  می رسد که می‌توان بالاهای سکه و دلار را فروخت، چون ضعف در حجم معاملات علامت پایان روند بوده و سکه و دلار فروشی و سهام خریدنی است!
    روندها همواره باخبرهای خوب پایان می‌یابد نه باخبرهای بد. همچنین با نزدیک شدن به تحریم‌های آبان ماه می‌توان گفت که نقطه پایان بازی دلار/سکه در پیش است. زیرا دلار/سکه بیش ارزش شده‌اند و حجم خرید در آنها به طرز محسوسی کاهش‌یافته است.
    از سوی دیگر رشد چند برابری و پر شدن امواج انگیزشی قیمت در آنها، اراده فروش و ذخیره سود در میان دارندگان را بالابرده است. از سوی دیگر بازار سهام تنها جایی است که از تورم جاری کشور عقب‌مانده و اکنون سهام بورسی بسیار پایین‌تر از ارزش ذاتی خود در حال معامله است.
    در سال 92 چرخه رشد بازارها به این شکل بود و ما با رشد دلار، رشد سکه و سپس به سقف رسیدن آنها و در ادامه رشد سهام روبرو بودیم. درواقع سهام در انتهای این چرخه قرار دارد و با توجه به سقف رسیدن سکه/دلار و در کف بودن سهام، توصیه می شود صاحبان ارز و سکه ، دارایی های خود را بفروشند و به بازار سهام وارد شوند. زیرا با نرخ دلار 8 و 9 هزارتومانی بسیاری از شرکت‌های بورسی می‌توانند سودهای دو تا سه برابری داشته باشند و به همین ترتیب ارزش سهام آن‌ها بین 200 تا درصد رشد کند. قیمت‌های سهام اکنون در موقعیت موجی سکه 1.5 میلیونی قرار دارد و باید از همین‌جا چند برابر رشد کند. به بازار سهام بپیوندید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر