مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی مطرح کرد؛

بهره‌برداری از منابع معدنی خراسان‌شمالی باید با کمترین آسیب به محیط زیست صورت گیرد

عصر معدن- مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اعلام کرد که بهره‌برداری از منابع معدنی موجود در استان باید اصولی و با کمترین آسیب به محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی صورت گیرد تا زمینه توسعه همه جانبه و پایدار استان را در این حوزه‌ها فراهم شود.;

بهره‌برداری از منابع معدنی خراسان‌شمالی باید با کمترین آسیب به محیط زیست صورت گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صمت استان خراسان‌شمالی، کارگروه تعامل استان خراسان‌شمالی به‌منظور بررسی مشکلات محدوده‌های معدنی، با حضور «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان، «کیوان زراعتکار» رئیس اداره امور معادن صمت استان، «علی اسدی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و «رضا شکاریان» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد که در این نشست، پاسخ استعلام‌های محدوده‌های معدنی استان مورد بررسی قرار گرفت.

    در این نشست، حاجی‌بگلو مدیرکل صمت استان با بیان اینکه منابع طبیعی، محیط زیست و اقتصاد استان در یک هم‌افزایی و تعامل، به رشد خواهند رسید، گفت: رفع مشکلات و موانع برای تولید و ارزآوری طی این جلسات محقق می‌شود زیرا حاضران در این نشست‌ها، از نزدیک برای چالش‌ها و مشکلات و همچنین برخورد با متخلفان تصمیم درست و اصولی می‌گیرند.

    به گفته وی حرکت به سمت توسعه همیشه با چالش‌های بسیاری همراه است اما در فرآیند پیشرفت، باید با یک دقت خاصی از محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

    مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی هدف از برگزاری کارگروه تعامل در استان را رفع مشکلات و موانع دانست و یادآور شد: رفع چالش‌ها بین فعالیت‌های معدنی و محیط زیست، مدیریت فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی، پهنه‌های معدنی و شناخت پتانسیل‌های معدنی در سطح استان با رعایت الزامات محیط زیستی، در این جلسات بررسی می‌شود.

    وی تاکید کرد: بهره‌برداری از منابع معدنی موجود در استان باید اصولی و با کمترین آسیب به محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی صورت گیرد تا زمینه توسعه همه جانبه و پایدار استان را در این حوزه‌ها فراهم شود.

    حاجی‌بگلو همچنین گفت: طی اشتغال‌زایی که بخش معادن برای جوانان استان ایجاد می‌کند، بایستی برای انجام کارهای لازم، تسهیل و تسریع و تعامل بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

    در ادامه جلسه به‌منظور تعامل بیشتر هریک از اعضای کارگروه تعامل فعالیت‌های معدنی در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست مطرح شد و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم در جهت تسهیل امور اتخاذ شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر