نگاه محیط زیست به معدن متفاوت باشد

عصر معدن- دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران معتقد است، می توان مشکلات میان معدن و محیط زیست را حل کرد.;

نگاه محیط زیست به معدن متفاوت باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    سعید عسکرزاده در گفت و گو با «عصر معدن»، درباره اختلافات میان معدنکاری و محیط زیست، اظهار کرد: بیشترین تلاش انجمن سنگ آهن بر حل مشکلات موجود در این حوزه است. اما به اعتقاد بنده نگاه به موضوع محیط زیست در معدن باید مقداری متفاوت شود.
    وی ادامه داد: تا زمانی که ما بگوییم استخراج ذخایر معدنی مهم است و در آن سوی ماجرا محیط زیست نیز اظهار کند، حفظ محیط زیست مهم بوده و باید قانون معادن را براساس مسائل زیست محیطی تغییر داد، هیچگاه به نتیجه مطلوبی دست نخواهیم یافت.
    عسکرزاده بیان کرد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم این است که بخش معدن و محیط زیست در ایران بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شوند، درست مانند دیگر نقاط دنیا. در تمام دنیا بازسازی و محیط معدن به اکوسیستم قبلی، جزئی از تکالیف معادن است.
    به گفته وی، اگر این موضوع در یک سطح درستی تعریف شود، بسیار از مشکلات حل خواهد شد. این بازسازی در ایران می تواند به صورتی انجام شود که حداقل های محیط زیست نیز رعایت شود. اینکه حداقل ها را در جایی تعریف که حداکثر معدنکاران بر ان منطبق شود کار بسیار سختی است اما در تلاش هستیم تا این موضوع انجام شود.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران  اظهار کرد: ما باید میزان حداکثرها را افزایش داده و محیط زیست نیز باید حداقل های خود را کمی کاهش دهد تا نه منابع معدنی هدر رود و نه به محیط زیست آسیبی وارد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر