به همت کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد:

گام نخست صادرات ماشین سازی صنعت سنگ و معدن اصفهان به پاکستان

عصر معدن- کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در راستای تلاش حداکثری برای ورود به عرصه صادرات ماشین‌آلات با تمرکز بر بازار کشورهای همسایه، میزبان هیات ویژه‌ای از پاکستان بود.;

گام نخست صادرات ماشین سازی صنعت سنگ و معدن اصفهان به پاکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، این هیات پاکستانی ضمن حضور در واحدهای برجسته تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی و فرآوری سنگ با پتانسیل‌های عظیم این حوزه در اصفهان آشنا شدند.
    این هیات در مجتمع «دنا فنون» یکی از قدیم‌ترین واحدهای تولیدکننده ماشین‌آلات سبک معدنی، سیستم‌های تصفیه آب و جرثقیل های ثابت معادن، «مجتمع بهسازان» تولیدکننده خطوط کامل اسلب و تایل کارخانجات سنگبری و «مجتمع ماشین سازی تامکار» سازنده ماشین‌آلات خط اسلب سنگبری تحت لیسانس شرکت برتون ایتالیا حضور یافته و از نزدیک با مراحل طراحی، ساخت، کارکرد و خدمات پس از فروش این واحدها آشنا شدند.
    مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی که به منظور آشنایی بیش‌تر طرفین برگزار شد، گفت: استان اصفهان یکی از فعال‌ترین استان های کشور در حوزه صنعت و سنگ بوده، بالغ بر30درصد فعالیت سنگ کشور در این استان انجام می‌شود.
    وی با بیان اینکه رسالت اتاق بازرگانی فراهم کردن فضایی برای فعالان اقتصادی به‌منظور تعامل با طرفین تجاری در کشورهای مختلف است، افزود: ایران و پاکستان به دلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شده، جریان تولید و تجارت را بهتر از گذشته عملیاتی کنند.
    لشکری رئیسانی، فعال اقتصادی پاکستانی نیز با بیان اینکه بیش از 55 درصد معادن پاکستان در ایالت بلوچستان واقع شده است، افزود: انتقال تکنولوژی از اصفهان به بلوچستان ضمن اشتغالزایی موجب ارائه تکنولوژی جدید در این منطقه خواهد شد.
    وی در ادامه صادرات ماشین‌آلات معدنی ایران به ایالت بلوچستان را پیش زمینه فرآوری و فروش سنگ به صورت شراکتی با طرف ایرانی دانست.
    احمدرضا بصیری، رئیس کمیته فرآوری سنگ و مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان ضمن بازدید از این واحدها به تشریح مزایای این ماشین‌آلات پرداخت و ضمن مثبت ارزیابی نمودن زمینه حضور تولیدکنندگان ماشین‌آلات در کشور پاکستان، از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای ایجاد بستر مناسب به منظور ارتباط حداکثری دو کشور دوست و همسایه خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر