آیا اتحاد گروه G۷ در برابر ترامپ نتیجه خواهد داد؟

عصر معدن- مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید گفت: دونالدترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده ، از خط دشواری که او بر روی تجارت برداشته، پشتیبانی نمی‌کند، و صحنه را برای مقایسه با متحدان برتر این هفته در اجلاس گروه G۷ در کانادا تنظیم کرده است.;

آیا اتحاد گروه G۷ در برابر ترامپ نتیجه خواهد داد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این جلسه در روز جمعه و شنبه در Charlevoix، کبک، یعنی جایی که از زمان اتحاد جماهیر شوروی سعی در مقابله با ترامپ داشته برگزار خواهد شد.

    تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا در هفته گذشته اعمال شد و با این حرک  هفت کشور صنعتی خشم خود را نشان داده اند. این کشورها  اقدامات تلافی جویانه از سوی کانادا ومکزیک و قول اتحادیه اروپا برای انجام این کار خواهند داشت.
    نخست‌وزیر کانادا ، جاستین Trudeau، میزبان اجلاس خواهد بود و نخست‌وزیر انگلستان ، ترزا May،  که به شدت از تعرفه‌های آمریکا به عنوان ناموجه و تنبیهی انتقاد می‌کنند در این اجلاس حضور خواهند داشت.
    "لری کودلو، مشاور ارشد اقتصادی ترامپ، به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ترامپ که قول داده‌است از صنعت و کارگران ایالات‌متحده در برابر آنچه که او بعنوان بخشی از دستور کار اول آمریکا توصیف می‌کند، حمایت کند.

    یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: در حالی که اعضای گروه G7نارضایتی خود را نسبت به تعرفه‌ها با ترامپ افزایش خواهند داد ، آنها اولتیماتوم می‌دهند که او آن‌ها را رها کند ، چون نشست" مکانی نیست که شما درباره آن مذاکره کنید ."
    این مقام رسمی پس از دیدار Macron با Trudeau در روز چهارشنبه در اتاوا اظهار کرد: شش کشور عضو گروه G7 در موضوعات اصلی که قرار است مورد بحث قرار گیرد، متحد شدند.  گروهG7 کانادا، ایالات‌متحده، ژاپن، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان هستند و اتحادیه اروپا هم در این مراسم شرکت می کند.
    ملاقات ترامپ با Trudeau  ، با توجه به انتقاد شدید اخیر رئیس‌جمهور از سیاست‌های تجاری کانادا و خشم در اتاوا بر سر تصمیم واشنگتن مبنی بر توجیه تعرفه‌های جدید خود در زمینه‌های امنیت ملی می‌تواند به طور خاص بی اثر باشد.

    Trudeau به تلویزیون جهانی گفت: من می‌دانم ما به طور واضح گفتگوهای بی‌پرده و صریحی در اطراف این میزگرد خواهیم داشت و نارضایتی مردم کانادا از تعرفه‌ها را شخصا در زمانی که ترامپ را در کبک ملاقات کنم ، منتقل خواهد کرد.
    دو منبع مستقر در کانادا گفتند که اختلاف بین ایالات‌متحده و دیگر اعضای گروه G7 چنان عالی بودکه مقامات ارشد مسئول تدارکات هر کشور برای برگزاری یک جلسه اضافی غیر معمول در شب قبل ازنشست سران برای یافتن اجماع نظر داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر