اقدام روسیه علیه ترامپ کلید خورد

عصر معدن- روسیه از سازمان تجارت جهانی درخواست خواهد کرد که پنل های فولاد را راه‌اندازی کند.;

اقدام روسیه علیه ترامپ کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وزارت اقتصاد  روسیه اعلام کرد: روسیه دوباره از سازمان تجارت جهانی درخواست خواهد کرد که هیاتی از داوران را در ماه نوامبر تشکیل داده تا قانونی بودن تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم را بررسی کنند.
    وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: ایالات متحده حق ندارد مجددا برنامه را مسدود کند و این پنل به طور خودکار تشکیل خواهد شد.
    لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، برای حمایت از صنایع داخلی کشورش، تعرفه های 25درصدی برای فولاد و 10درصدی برای آلومینیوم وضع کرده است و بسیاری از کشورهای صادرکننده این محصولات به امریکا را با این کار متضرر و معترض کرده است. از سوی دیگر تحریم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم جهان "روسال روسیه " نیز از دیگر اقدامات رییس جمهور امریکا برای روسیه بوده است.  این در حالی است که روسیه نیز مانند بسیاری از کشورها همچون چین ، نسبت به تلافی تعرفه های امریکا اقدام کرده است.
    از سوی دیگرسازمان تجارت جهانی نیز اخیرا طی بیانیه ای، اعلام کرده است که تصمیم دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم یک اقدام حمایت‌ گرایانه تحت مقررات سازمان تجارت جهانی محسوب می‌ شود و آمریکا باید به صادر کنندگان بزرگ خسارت پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر