مقدم علی با اشاره به میزان تولید در سال ۹۶ به «عصر معدن» خبر داد:

تولید ۶۰۰کیلوگرم طلا در مجتمع طلای موته

عصر معدن- معاونت اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گفت وگو با پایگاه خبری «عصرمعدن» اظهار کرد: معادن سنجده و چاه خاتون جزو معادن فعال طلای معدن موته هستند و اکنون نیز ما در حال بهره برداری از این معادن هستیم.;

تولید ۶۰۰کیلوگرم طلا در مجتمع طلای موته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    حسام مقدم علی با بیان این مطلب در ادامه افزود: در شرایط کنونی، میزان ذخایر معادن سنجده و چاه خاتون 5/1میلیون تن کانسنگ محتوی طلاست و اکنون فعالیت های اکتشافی نیز در این معادن در حال انجام است.
    وی درخصوص اینکه آیا طرح توسعه ای برای این معادن در نظر گرفته شده نیز اینگونه اظهار کرد: برنامه تکمیل طرح اکتشافی در این معادن از گذشته وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد. امید است بتوانیم با انجام فعالیت های اکتشافی بیشتر میزان ذخایر قطعی این معادن را افزایش دهیم.
    به گفته مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سالیانه از معادن مجتمع طلای موته، بین 200هزار تا 250هزارتن ماده معدنی برداشت می شود.
    مقدم علی درخصوص میزان تولید طلای مجتمع موته نیز گفت: رکوردی که ما امروزه در مجتمع طلای موته داریم بر گرفته از تامین منابع خاک از سایر معادن غیر فعال استان بوده و باعث شده تا آنها نیز فعال شوند؛ در واقع خرید خاک از معادن غیر فعال در منطقه باعث شد تا رکورد تولید طلا در مجتمع موته در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش قابل قبولی داشته باشد. به گونه ای که ما توانستیم در سال 96، 600کیلوگرم طلا تولید کنند.
    وی همچنین رکورد فرایند فرآوری و میزان خوراک ورودی که برای فرآوری وارد چرخه میشود نیز افزایش یافت و رکورد آن در سال گذشته شکسته شد.
    به گفته وی، یکی دیگر از رکوردهای مجتمع طلای موته در سال 96، کاهش میزان زمان توقف فعالیت بود که منجر به افزایش بهره وری در این مجتمع شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر