افزایش چالش های ایمنی و بهره وری، نیازمند نوآوری در وسایل بالابر زیرزمینی است

عصر معدن-;

افزایش چالش های ایمنی و بهره وری، نیازمند نوآوری در وسایل بالابر زیرزمینی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، الکتریسیته وسایل نقلیه مورد استفاده صنعت معدن منجر به تعدادی از نتایج شده است.  انتشار کربن کاهش می یابد ، هوا در تونل های زیرزمینی پاک تر بوده  و فرصت برای روش های دیجیتالی شده برای استخراج معادن ، کشش را به دست آورده است.

    وسایل نقلیه بالابر در تونل ها برای نصب و راه اندازی انسان لازم است. همچنین  اقدامات ایمن و عملیات کارآمد ضروری است.

    انواع وسایل نقلیه بالابر زیرزمینی

    بالابرهای "بوم" و "بالابر" قیچی دو تغییر عمده وسایل نقلیه بالابر زیرزمینی هستند.

    با استفاده از سکو یا سطل متصل به بازوی بوم و وسیله نقلیه زمینی، از بالابرهای بوم برای افزایش کارگران بر روی سکوی قابل حمل برای انجام کار در مناطق مرتفع یک تونل استفاده می شود.

    بالابرهای قیچی با استفاده از تکیه گاه های متقاطع که مانند دو نیمه یک جفت قیچی محوری هستند ، سکو را به طور مستقیم بالا و پایین جمع می کنند.

    نوع تجهیزات بالابری و مدل وسیله نقلیه ای که اپراتورها انتخاب می کنند به کاربرد ، وزن و ظرفیت موردنیاز و اندازه تونل بستگی دارد.

    دامنه بالابرهای بوم

    آسانسورهای بوم مهندسی شده نرم و با همکاری رهبران صنعت برای درک چالش هایی که صنایع معدن و تونل زنی در هنگام بلند کردن وسایل نقلیه با آن روبرو هستند طراحی شده اند.

    نمونه کارهاى آن نیازهاى محیط سنگ سخت و نرم و همچنین بلند کردن متوسط تا سنگین و طیف گسترده تنظیمات سکو را در بر دارد.  سفارشی سازی ها را می توان برای هر برنامه بلند کردن یا نصب انجام داد.

    ‏ Himec MF 125 دارای یک سیستم عامل بالابردن مکانیزه است که قادر است 500 کیلوگرم را به ارتفاع 12 متر بلند کند.  MF 905 حداکثر ارتفاع 8.7m و SF 605 می تواند 6.6m برسد.

    ‏Normec's Himec RM 128 T یک پیشرانه دوقلو با موتور دیزلی است.  این دستگاه برای شارژهای زیرزمینی ، بلند کردن انسان و نصب کارها طراحی شده است.  RM 905 و RM 910 REX واحدهای رونق خودران هستند که برای بلند کردن و نصب کارها و همچنین شارژ مواد منفجره مین مورد استفاده قرار می گیرند.

    در همین حال ، Himec RM 915 A ، یک بالابر رونق خودران است که برای نصب پشتیبانی از فولاد رباتیک زیرزمینی ایده آل است.  از ویژگی های این نرم افزار می توان به Normet Rigid Frame Carrier ، موتور سری Cummins Tier4F با سری M و رونق NSB 920 اشاره کرد.

    طیف وسیعی از آسانسورهای قیچی

    طیف وسیعی از وسایل نقلیه نرمت طراحی شده برای بلند کردن و نصب در معادن و تونل های کم مشخصات ، آسانسورهای قیچی قوی است که برای تقویت سقف ، شارژ مواد منفجره ، نصب کابل ها ، لوله ها و تجهیزات تهویه مناسب است.

    بالابر قیچی Utilift MF 540 ظرفیت بالابری 4.5t و حداکثر ارتفاع سکوی 4.5 متر را ارائه می دهد.  این کار به طور خاص برای کارهای نصب ایمن در تونل ها تا ارتفاع 6.5 متر طراحی شده است.  آسانسور Utilift SF 330 Scissor Lift دارای ظرفیت بالابری 3t و حداکثر ارتفاع سکوی 3.5 متر است.  برای استفاده در تونل ها تا ارتفاع 5.5 متر مناسب است.

    ‏ Normet بر توسعه فناوری نوآورانه جهت دیجیتالی کردن صنعت معدن و بهبود پایداری متمرکز شده است.  ایمنی و بهره وری در هسته آینده معدن قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر