۷۱۰۰ تن ذخیره قطعی معدن کرومیت آبغلامان سیستان و بلوچستان است

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره قطعی معدن کرومیت آبغلامان هفت هزار و ۱۰۰ تن کرومیت با عیار ۴۵.۴۴ درصد براساس پروانه بهره‌برداری صادر شده است.;

۷۱۰۰ تن ذخیره قطعی معدن کرومیت آبغلامان سیستان و بلوچستان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، داود شهرکی روز جمعه در حاشیه بازدید از از معدن کرومیت آبغلامان و معدن‌آهن شوشکی اظهارداشت: خط استخراج و کارخانه فرآوری معدن کرومیت در اسفند سال 95 راه‌اندازی شده است.

    وی با بیان اینکه استخراج اسمی سالیانه کانسنگ براساس پروانه بهره‌برداری 709 تن بوده بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اکتشافات جدید و ساخت کارخانه، سرمایه‌گذاری معدن به 25 میلیارد تومان برسد و در آینده‌ای نزدیک اشتغال 150 نفری خواهد داشت.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این معدن در 115 کیلو متری شمال‌غرب زاهدان در محدوده نصرت‌آباد واقع شده و واحد فرآوری آن در ناحیه صنعتی نصرت آباد در حال ساخت است.

    وی همچنین در حاشیه بازدید از معدن آهن شوشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ذخیره قطعی این معدن براساس پروانه بهره‌برداری یک میلیون و 132 هزار تن کانسنگ آهن با عیار 62.74 درصد براساس پروانه بهره‌برداری صادر شده  است گفت: استخراج اسمی سالیانه کانسنگ براساس پروانه بهره‌برداری پنج هزار تن است.

    شهرکی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اولیه بخش معدن در ابتدای صدور پروانه بهره‌برداری 33 میلیارد ریال بوده افزود: هم‌اینک 15 نفر به صورت مستقیم در معدن آهن شوشکی مشغول به فعالیت هستند و این معدن در 105 کیلومتری شمال‌غرب زاهدان و در منطقه نصرت آباد واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر