کشف بیش از ۷ تن سنگ معدن قاچاق در اسفراین

عصر معدن- سرپرست فرماندهی انتظامی اسفراین از کشف ۷ تن و ۸۵کیلوگرم سنگ معدن قاچاق در این شهرستان خراسان شمالی خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در دو نوبت انجام شده است.;

کشف بیش از ۷ تن سنگ معدن قاچاق در اسفراین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، سرهنگ مجید یگانه‌پور روز دوشنبه اظهار داشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با استفاده غیرمجاز از معادن، ماموران پاسگاه انتظامی عباس آباد در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی موفق به شناسایی دو دستگاه خودرو نیسان حامل سنگ معدن از نوع سرب در منطقه حفاظت شده آلبلاغ شدند.

    وی با اشاره به اینکه ماموران این خودروها را با هماهنگی مقام قضایی متوقف کردند، گفت: در بازرسی از این خودروها مقدار چهار تن و 665 کیلوگرم سنگ معدن از نوع سرب کشف و ضبط شد.

    سرهنگ یگانه‌پور افزود: همچنین ماموران کلانتری 11 در حین گشت زنی در سطح شهرستان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو نیسان حامل سنگ معدن غیرمجاز از نوع سرب در منطقه حفاظت شده آلبلاغ شدند.

    وی با بیان اینکه ماموران خودرو مورد نظر را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو 2تن و 420 کیلوگرم سنگ معدن کشف و ضبط شد.

    سرپرست فرماندهی انتظامی اسفراین با اشاره به اینکه در این رابطه سه نفر متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند، خاطرنشان کرد: سه دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف و سنگ معدن کشف شده نیز با هماهنگی مقام قضایی تحویل اداره صنعت و معدن شهرستان شد.

    وی گفت: ارزش این مقدار سنگ معدن کشف شده بیش از 566 میلیون ریال برآورد شده است.

    ذخایر سرب و روی معدن تازه کشف شده آلبلاغ اسفراین، در یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تاکنون به مرگ 6 نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

    برداشت کنندگان که روزی خود را در این معدن ممنوعه جست و جو می کنند، علیرغم همه موانعی که ایجاد شده، همچنان دست از اقدامات غیرمجاز خود برنداشته اند. در این میان، مسوولان، حضور ایمیدرو و استقرار نیروهای حفاظتی را نقطه پایانی بر این اوضاع تراژیک و غمبار عنوان می کنند، که همچنان تحقق نیافتنی می نماید. 

    مسوولان می گویند عملیات پاک سازی معدن آلبلاغ از حفاران و برداشت کنندگان غیرمجاز، تقریبا هر هفته انجام می شود و تا کنون در هفت مرحله، این معدن از حضور سودجویان و برداشت کنندگان پاکسازی شده است اما، آنان دست بردار نیستند. 

    معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

    به گزارش ایرنا در یک سال گذشته 170 تن سنگ معدن سرب و روی غیر مجاز که از معدن آلبلاغ این شهرستان برداشت شده بود توسط پلیس کشف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر