سرپرست سازمان صمت استان مرکزی:

۷۹۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

عصر معدن- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۷۹۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از محل فعالیت معادن در این مدت در استان وصول شده است.;

۷۹۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، جواد حسنی از استخراج 515 هزار تن انواع مواد کانی در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: یک هزار و 442 میلیارد ریال سال گذشته از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد که در این فرآیند 475 فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

    وی با بیان اینکه 43 پروانه اکتشاف، 26 گواهی کشف و 47 پروانه بهره‌برداری نیز سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد، اظهار داشت: هفت نشست شورای معادن نیز در این مدت گزار شد که 86 مصوبه به دنبال داشته است.

    حسنی بیان کرد: ارائه فرصت مناسب برای راه اندازی معادن، رفع اختلاف معادن با دستگاه‌های اجرایی، ابقای پروانه‌های اکتشاف دارای 50 درصد پیشرفت و تشکیل کارگروه‌های مختلف برای بازدید از معادن مهمترین مصوبات شورای معادن استان مرکزی در سال گذشته است.

    وی ادامه داد: بیش از 42 نوع ماده معدنی در استان مرکزی شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع ، مولیبدن، طلا، مس، آندالوزیت، مرمریت سیاه، گرانیت، کانی‌های قیمتی و زینتی شامل فیروزه، کریزوکولا، جاسیر، آزوریت و مالاکیت، عقیق، بلور کوارتز، ارپیمان (سولفور آرسنیک)، بنتونیت و کلسیت در منطقه وجود دارد.

    استان مرکزی با حدود570 معدن رتبه هفتم کشور در این زمینه را به‌خود اختصاص داده و تاکنون از 57 نوع ماده معدنی موجود در کشور 42 نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده است که 35 ماده معدنی در این استان بهره‌برداری می‌شود.

    بیش از 4 هزار نیروی کار در معادن استان مرکزی فعالیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر