آمادگی برای واگذاری ۲ طرح معدنی به سرمایه گذار در چهارمحال و بختیاری

عصر معدن- سه طرح معدنی در چهارمحال و بختیاری آماده برداشت و واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی شد.;

آمادگی برای واگذاری ۲ طرح معدنی به سرمایه گذار در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: معدن گنبدنمکی درمنطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت درشهرستان‌های اردل وبروجن و ذخایر مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان واردل ازجمله معادن قابل برداشت در استان است.

    رستمی افزود: امسال معدن فسفات درشهرستان لردگان، مطالعه ژئوتوریسم درمنطقه مشایخ کیار وامکان‌سنجی تولید کاغذ از سنگ آهک نیز در مرحله مطالعه قرار گرفته است.

    وی بیان کرد: معادن مس، روی و کبالت در منطقه سبزکوه و معدن طلا، مس و کانی‌های فلزی در روستای مارکده شهرستان سامان هم از جمله پهنه‌های معدنی استان به شمار می‌رود، که در مرحله اکتشاف قرار گرفته است.

    رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: سازمان ایمیدروبرای مطالعه محدوده‌های معدنی روستای مارکده اعلام آمادگی کرده است.

    رستمی بابیان اینکه ذخایر دولومیت در استان از حجم بالایی برخورداراست، گفت:درپی جذب سرمایه‌گذار برای استخراج این ذخایر معدنی هستیم.

    وی نبودواحد‌های «قله بر» را ازچالش‌های بخش معدن استان اعلام کرد: نبودچنین واحد‌هایی سبب شده تا محموله‌های معدنی استان به صورت خام به فروش برسد و ضایعات معدنی در استان افزایش داشته باشد.

    آغاز مطالعات ایجاد 2 شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین گفت: مطالعات مکان‌یابی دو محدوده مستعد برای ایجاد دو شهرک و ناحیه صنعتی در استان آغاز شد.

    حمیدرضا فلاح افزود: درهمین راستازمینی به وسعت 230 هکتار در بخش گندمان از توابع شهرستان بروجن برای ایجاد شهرک صنعتی انتخاب ومعرفی شده است.

    وی گفت: زمینی هم بامساحت150هکتار در بخش مرکزی شهرستان کیار برای ایجاد ناحیه صنعتی مدنظر قرار گرفت که مقدمات لازم برای مراحل قانونی فراهم شد.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: درخصوص ایجادشهرک صنعتی هم پس از طی مراحل، تأیید نهایی مصوبه هیئت دولت، ضروری است.

    گفتنی است که در حال حاضر 29 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند که در 21 شهرک و ناحیه صنعتی کلیّه شرایط زیرساختی برای واگذاری زمین به متقاضیانِ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی و صنفی فراهم است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر