با حضور سرپرست وزارت صمت:

۲ طرح شرکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد

عصر معدن- طرح‌های شبکه فشار قوی و فشار متوسط شماره ۲ شهید خرازی و بویلر بازیافت حرارت از نیروگاه گازی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز پنجشنبه با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.;

۲ طرح شرکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در سفر یک روزه به استان اصفهان با حضور در شرکت فولاد مبارکه 2 طرح صنعتی شبکه فشار قوی  و فشار متوسط شماره 2 شهید خرازی و بویلر بازیافت حرارت از نیروگاه گازی را افتتاح کرد.

    طرح شبکه فشار قوی و فشار متوسط شماره 2 شهید خرازی - سوییچگیرهای 400 و 63 کیلووات شماره 2 با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در مدت چهار سال انجام شده و هدف از اجرای آن تغذیه توسعه‌های نواحی تولید تا سقف 7.2 میلیون تُن و افزایش پایداری شبکه زیر سقف فوق توزیع 63 کیلو ولت برق فولاد مبارکه است.

    ظرفیت این طرح یکهزار و 500 مگاولت آمپر با اشتغالزایی 75 نفر است که 60 درصد تجهیزات آن با همکاری 40 شرکت در داخل کشور تامین شده است؛ از جمله مزایای این طرح می‌توان به تقویت پایداری ترانزیت شبکه سراسری برق کشور اشاره کرد.

    طرح احداث بویلر بازیافت حرارت از نیروگاه گازی HRSG با سرمایه‌گذاری یکهزار و یکصد میلیارد ریال و ظرفیت 200 تُن بخار در ساعت با هدف تولید بخار سوپرهیت با بازیافت حرارت از دودکش نیروگاه گازی جهت استفاده در نیروگاه بخار و در صورت نیاز از مدار خارج کردن یکی از بویلرهای فعلی اجرا شده است.

    90 درصد تجهیزات این طرح با همکاری 25 شرکت داخلی تامین شده و مزایای آن کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از ورود گازهای گلخانه‌ای به اتمسفر، صرفه‌جویی سالانه 90 میلیون متر مکعب گاز معادل 250 میلیارد ریال سالانه و تامین بخار مورد نیاز نیروگاه بخار است.

    طرح نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه کلنک زنی شد

    همچنین امروز کلنگ‌زنی طرح نورد گرم شماره 2 شرکت فولاد مبارکه مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

    تکمیل طرح نورد گرم 2 با هدف پاسخ به نیاز صنعت نفت و گاز، خودرو، لوله سازی و کشتی‌سازی برای محصولات خاص و تکمیل زنجیره فولاد در این شرکت انجام می‌شود؛ هزینه سرمایه‌گذاری این طرح 250 میلیون یورو ارزی و 250 میلیون یورو بصورت ریالی است که 54 درصد سازندگان تجهیزات آن ایرانی و سایر آنها اروپایی و چینی هستند.

    حسین مدرس خیابانی از خطوط تولیدی شرکت فولاد مبارکه بازدید کرد و طبق برنامه قرار است با حضور در جمع مدیران کارخانه در جریان آخرین اقدامات انجام شده در حوزه جهش تولید قرار گیرد.

    فولاد مبارکه اصفهان با سهم بیش از 50 درصدی در بین شرکت‌های بزرگ فولادسازی کشور و سهم 22 درصدی در MENA (خاورمیانه و شمال افریقا) بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقاست؛ ارزش کنونی گروه فولاد مبارکه معادل 840 هزار میلیارد ریال است و این شرکت در تولید ناخالص داخلی (GDP) سهم یک‌ درصدی و در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت سهم پنج‌ درصدی دارد.

    همچنین امروز قرار است سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در مجتمع ذوب‌آهن اصفهان از روند تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند و طرح تزریق پودر زغال به کوره بلند و خطوط تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان بازدید کند و در نشستی با مدیران شرکت ذوب آهن جدیدترین اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه جهش تولید را مورد بررسی قرار دهد.

    بهره برداری مجتمع صنعتی سپاهان باتری تولید کننده انواع باتری‌های خودرو در آمپرهای مختلف از دیگر برنامه  سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت است که عصر امروز برگزار می‌شود.

    مجتمع صنعتی سپاهان باتری تولید کننده انواع باتری‌های خودرو در آمپرهای مختلف، باتری‌های اتومبیل با تکنولوژی برتر EFB_AGM و گرمسیری، باتری‌های UPS و صنعتی و انواع صفحات پانچ است که در انواع اتومبیل‌های ساخت داخل و وارداتی و باتری برای مصارف صنعتی بکار می‌رود.

    این طرح در شهرک صنعتی اشترجان واقع شده و با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 120 میلیارد ریال و ارزی بیش از 21 میلیون یورو تکمیل شده و برای 85 نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

    نشست با فعالان اقتصادی استان اصفهان و تشکل‌های بخش خصوصی از دیگر برنامه امروز مدرس خیابانی اعلام شد.

    اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 200 هزار واحد صنفی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر