پروژه های بزرگ اقتصادی نیازمند مهندسی ارزش است

عصر معدن- یک مدرس مهندسی ارزش گفت: پروژه های بزرگ اقتصادی برای کنترل هزینه ها، ایجاد خلاقیت و بهبود، نیازمند مهندسی ارزش است.;

پروژه های بزرگ اقتصادی نیازمند مهندسی ارزش است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، کامران امامی در جلسه آموزشی آشنایی با مفاهیم مهندسی ارزش که برای مدیران ایمیدرو برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: مهندسی ارزش یک فعالیت فشرده و بین رشته ای برای حل مسائل است که بر بهبود کارکرد هر محصول یا پروژه تمرکز دارد.

    وی ادامه داد: مهندسی ارزش به دنبال این است که در مورد هر موضوعی، ایده های جدید را از افراد بگیرد و معتقد است همیشه راه بهتری برای اجرا وجود دارد و هیچ کس پایان کار نیست.

    مدرس مهندسی ارزش با اشاره به چگونگی موفقیت مهندسی ارزش، تصریح کرد: برای دستیابی به این امر، داشتن استقلال نظر، دیدگاه بیرونی، کار تیمی، خلاقیت و برخورد نظام مند ضروری است.

    وی ادامه داد: روش شناسی مهندسی ارزش نیز شامل تحلیل، مهندسی، برنامه ریزی، مدیریت و پیشنهاد تغییر به روش مهندسی ارزش است. عناصر پیاده سازی مهندسی ارزش نیز مشتمل بر حمایت مدیریت ارشد، آموزش، بستر سازی، فرهنگ سازی و اجراست.

    امامی گفت: هم افزایی تخصص، خلاقیت و اخلاق حرفه ای به عنوان تکنیک کاربرد تحلیل سیستمی در مهندسی ارزش قلمداد می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر