در سومین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

احیای معادن کوچک مقیاس؛ راهی برای تحول در معادن استان

عصر معدن- رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: احیای معادن کوچک مقیاس، راهی برای تحول در معادن استان است.;

احیای معادن کوچک مقیاس؛ راهی برای تحول در معادن استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مجتبی کاروان در سومین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان از کوشش این کمیسیون برای برگزاری جلسات با خروجی مثبت و در راستای رفع مشکلات فعالان این حوزه خبر داد و افزود: حضور فعال اعضای این کمیسیون در جلسات، در طرح و پیگیری مسایل مربوط بسیار مهم و کارگشاست. 

    سید رسول رنجبران، نایب رئیس کمیسیون معادن در این جلسه تاکید کرد: باید وضعیت موجود معادن به صورتی کنترل شود که به تعطیلی کشیده نشوند.
    وی کمک به ایجاد همدلی و رابطه مطلوب‌تر بین دولت و بخش خصوصی را یکی از اهداف دوره جدید هیات نمایندگان اتاق اصفهان دانسته، از انجام اقداماتی برای رسیدن به این مهم خبر داد و از همکاری و همراهی استانداری اصفهان در بخش معادن تقدیر کرد.
    علی جعفری از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: با معرفی معادن غیرفعال و نیمه‌فعال کوچک مقیاس به ستاد احیا، و سرمایه‌گذاری به منظور فعالسازی آنها، این معادن به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی معرفی می‌شوند.
    وی افزود:  پس از این مرحله  از طریق ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، پیگیری بیمه، ضمانت‌نامه و تسهیلات این معادن انجام خواهد شد.
    جعفری همچنین از اجرای طرح کشوری احیای معادن کوچک فلزی و غیرفلزی خبر داد.
    محمد سرجوقیان، سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز خواستار تقویت اطلاع رسانی ظرفیت‌های معادن استان به صورت کامل در کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان شد و یکی از دلایل تعطیلی معادن را مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم دانست.
    وی همچنین خواستار پیگیری رفع موانع نوسازی ناوگان ماشین آلات معدنی شد و از اجرای طرح زیرساخت معادن توسط این سازمان و در دستور کار قرار گرفتن 9 معدن خبر داد.
    سرجوقیان تصریح کرد: اطلاع رسانی دستورالعمل‌ها و قوانین معدنی به معدنکاران توسط اتاق بازرگانی در رفع بسیاری از مشکلات فعالان این حوزه موثر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر