رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۷۶ درصد معادن گلستان فعال‌اند

عصر معدن- رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در استان گلستان ۵۸ معدن وجود دارد که ۳۳ معدن در حال فعالیت، یک معدن در حال آماده سازی و تجهیز جهت راه‌اندازی، ۱۷ معدن غیرفعال و هفت معدن نیز مالکان آنها سلب صلاحیت شده‌اند.;

۷۶ درصد معادن گلستان فعال‌اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صمت گلستان، حسین طلوعیان در پنجمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: معادن استان در زمینه‌های زغال‌سنگ، سنگ لاشه و آهکی، صدف کوهی، ید، سیلیس، سنگ نسوز وآلوویوم فعال هستند.

    وی با بیان این که معادن زغال‌سنگ استان در شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، مینودشت و علی آبادکتول واقع شده اند، افزود: میزان اشتغال مستقیم معادن زغال‌سنگ استان 970 نفر است و میزان تولید زغال‌سنگ استان در سال گذشته 176 هزار تن بوده است.

    طلوعیان در خصوص پراکندگی معادن ید در استان نیز گفت: معادن ید در شمال استان و در دو شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس متمرکز هستند. سه معدن فعال ید استان در شهرستان آق‌قلا واقع شده‌اند.

    وی با اشاره به این که ماده معدنی استراتژیک ید تنها در هشت کشور دنیا از جمله ایران استخراج می‌شود، گفت: میزان اشتغال مستقیم معادن ید استان 260 نفر است و میزان تولید سال گذشته این معادن 393 هزار و 85 تن بوده است.

    رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: هفت معدن فعال صدف کوهی استان در شهرستان گنبدکاووس و دو معدن فعال صدف کوهی نیز در شهرستان کلاله واقع شده اند که زمینه اشتغال مستقیم 60 نفر را فراهم  کرده‌اند و میزان تولید این معادن نیز در سال گذشته 90 هزار و 930 تن بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: معادن سنگ لاشه آهکی و مخلوط کوهی در سطح استان در شهرستان های علی آبادکتول، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه پراکنده هستند و از 18 معدن سنگ لاشه، هفت معدن فعال هستند. میزان اشتغال در این بخش نیز 141 نفر است و میزان تولید سال گذشته آنها یک میلیون و 47 هزار و 692  تن بوده است.

    طلوعیان تصریح کرد: شهرستان های گرگان و آزادشهر دارای معادن سیلیس، سنگ نسوز و آلوویم هستند که میزان اشتغال مستقیم در این معادن نیز 19 نفر است و در سال قبل موفق به تولید 997 تن ماده معدنی شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر