مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان‌غربی به معرفی نیاز دارد

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت بالای معادنش نظیر معدن طلای تکاب سهم اندکی در اشتغال این حوزه دارد، گفت: استانداری، سازمان صنایع و معادن و همچنین نظام مهندسی معدن می‌توانند با همکاری یکدیگر بخش فرآوری محصولات معدنی را در استان گسترش دهند و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی را معرفی کنند.;

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان‌غربی به معرفی نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، داریوش اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: میزان اکتشاف در استان کم است و می‌تواند با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی فعال‌تر شود؛ علاوه‌ بر اکتشاف و استخراج باید فرآوری صنایع معدنی هم در استان انجام گیرد که این امر با جذب سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به عملکرد این سازمان در دوره جدید، گفت: از مهر سال گذشته تدوین سند استراتژی برنامه 6 ساله برای نظام مهندسی معدن را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم طی 2 تا سه هفته آینده تکمیل شود.

    وی همچنین تدوین نقشه راه چهارساله معدن و صنایع معدنی را از دیگر اقدامات مهم نظام مهندسی معدن دانست و افزود: صیانت از مواد معدنی و تلاش برای افزایش بهره‌وری در معادن، هوشمندسازی فعالیت‌ها از جمله ارتقای پایگاه اینترنتی کشور و 31 استان و نیز جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن و صنایع معدنی از مهمترین اهداف این نقشه راه در حوزه صنایع معدنی کشور است.

    «اسماعیلی» در خصوص هوشمندسازی فعالیت‌های این حوزه، افزود: تا پایان سال بنا داریم سه بخش مسئولان فنی، ارجاع کار و پروانه اشتغال را به طور کامل هوشمند و اینترنتی کنیم.

    وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه در صنایع معدنی نیز گفت: نقدینگی قابل توجهی در کشور وجود دارد و این وضعیت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است و می‌تواند جذب صنایع معدنی شود.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر 200 هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور است که این رقم می‌تواند سه تا چهار برابر افزایش یابد.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه آموزش در حوزه صنایع معدنی از اهمیت ویژه برخوردار است، گفت: امسال برگزاری 600 دوره آموزشی برای کارگران معادن خصوصی که 90 دوره برای آموزش رانندگان اختصاص دارد را در دستور کار قرار دادیم.

    آذربایجان‌غربی با دارا بودن 51 ماده معدنی از نظر تنوع در رتبه اول کشور قرار دارد؛ این استان همچنین با وجود 468 معدن فعال از 729 معدن و 2 هزار و 164 عضو در نظام مهندسی معدن ایران در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر