۲۷ محدوده معدنی آذربایجان غربی آماده بهره برداری

عصر معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۲۷ محدوده معدنی با ذخیره قطعی ۱۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در آستانه بهره برداری در آذربایجان غربی قرار دارد.;

۲۷ محدوده معدنی آذربایجان غربی آماده بهره برداری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما؛ عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه هم اکنون 554 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان فعال است، افزود: سرمایه گذاری انجام شده برای این معادن نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال است.

    وی گفت: ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و 202 میلیون تن انواع مواد معدنی است که برای بهره برداری از این معادن نزدیک به 7 هزار و 915 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
    سرتیپی بابیان اینکه ذخیره قطعی این معادن، یک میلیارد و 202 میلیون تن برآورد شده است، افزود: معادن بهره برداری شده در استان آذربایجان غربی زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و 430 نفر فراهم کرده اند.
    مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: برای پایان عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از 178 میلیارد و 578 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
    وی افزود: ماه گذشته (مرداد) هم با صدور 19 فقره پروانه، استخراج انواع مواد معدنی از 19 معدن استان آغاز شد که ذخیره قطعی آن‌ها 18 میلیون و 400 هزار تن بود.
    سرتیپی گفت: میزان استخراج سالانه این معادن، 424 هزار و 365 تن بوده و بیش از 345 میلیارد و 597 میلیون ریال سرمایه گذاری در آن‌ها شده و با بهره برداری از این معادن زمینه اشتغال برای 117 نفر فراهم شده است.
    مدیرکل صمت آذربایجان غربی همچنین از صدور 28 پروانه اکتشاف و 11 فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده اند، خبر داد و افزود: برای تکمیل عملیات اکتشافی 11 محدوده اکتشافی بیش از 123 میلیارد و 482 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر