اهمیت ایجاد ارزش افزوده محصولات معدنی

سیستان و بلوچستان مورد توجه شرکت های بزرگ سرمایه گذاری معدنی

عصر معدن- سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح تولیدی فرآوری مس در ناحیه صنعتی نصرت آباد که با حضور سرپرست سازمان صمت، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و مدیریت امور شعب بانک توسعه تعاون استان انجام شد، گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن پتانسیل های بالقوه معدنی مورد توجه سرمایه گذاران و معدن کاران و شرکت های بزرگ معدنی قرار گرفته است.;

سیستان و بلوچستان مورد توجه شرکت های بزرگ سرمایه گذاری معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، زهرا ابراهیمی افزود: در سالهای اخیر شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی اکتشافات گسترده ای در استان انجام و به ذخایر مناسبی از انواع مواد معدنی بویژه مس دست یافته اند که بر همین اساس نیز شاهد ایجاد کارخانه فرآوری مس گیتی مهر روشنا با انجام فرآوری اصولی و استفاده بهینه از ذخایر معدنی در استان هستیم.

    وی ادامه داد: با اهتمام سرمایه گذار و همکاری بانک توسعه تعاون پس از پرداخت اولین اقساط تسهیلات از محل اعتبارات روستایی از ابتدای سالجاری، پیشرفت چشمگیری در احداث واحد حاصل گردیده است

    سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان هدف از این بازدید را بررسی واحصا مشکلات موجود واحد اعلام و تصمیم گیری لازم جهت تسریع در رفع آنها گرفته شد.

    ابراهیمی در ادامه به پتانسیلهای منطقه نصرت آباد در زمینه معدن اشاره کرد و گفت: مس، منیزیت و کرومیت از جمله مواد معدنی شناسایی شده در این منطقه می باشد و در زمینه فرآوری منیزیت نیز تلاشهای بسیار مناسبی توسط بخش خصوصی و با حمایت مجموعه همکاران سازمان صمت در منطقه صورت پذیرفته است.

    وی از مدیریت و پرسنل بانک توسعه تعاون، سازمان صمت و شرکت شهرکهای صنعتی استان به دلیل همکاری ویژه جهت تسریع در ایجاد این پروژه تقدیر کرد.

    سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان به بازدید دو روز گذشته خود از اولین واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت نوک آباد واقع در منطقه نصرت آباد اشاره کرد و افزود: این واحد نیز با اشتغال 80 نفر در مرحله بهره برداری است.

    ابراهیمی در پایان گفت: مجوز فاز دوم این طرح نیز توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت صادر و زمین مورد نیاز نیز تحویل گردیده و عملیات اجرایی واحد دانه بندی و ساخت و احداث کارخانه پخت منیزیت نیز بزودی آغاز می شود.

    گالری

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر