ایجاد رقابت ملی برای توسعه صنعتی و معدنی کشور یک ضرورت مهم است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد رقابت ملی جهت توسعه صنعتی و معدنی کشور را یک ضرورت مهم برشمرد و اعلام کرد که می‌بایست با تدوین و اجرای برنامه‌های تحولی و رسیدن به رشد مطلوب، وضعیت موجود را دگرگون کرد.;

ایجاد رقابت ملی برای توسعه صنعتی و معدنی کشور یک ضرورت مهم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «عباس علی‌آبادی» در نشست معاونان، روسای سازمان‌های تابعه و مدیران کل استان‌ها با اشاره به اینکه نتیجه نظام ارزشیابی برای نیروهای انسانی بسیار مهم است و می‌بایست براساس عملکرد آنها مورد بررسی قرار بگیرد، از مدیران ادارات کل استانی خواست تا اهم چالش‌ها و مشکلات روز و اختیارات درخواستی ادارات برای اجرای بهتر فعالیت‌ها، را به وزارتخانه ارائه دهند.

    وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها باید همراه با نتایجی از جمله رفع کامل تخلفات و پیشرفت در حوزه‌های مختلف همراه باشد، افزود: نیاز است در استان‌های مختلف، کارهای بزرگ انجام دهیم و انرژی‌مان را برای اقداماتی که راندمان و بهره‌وری بالایی دارد، صرف کنیم.

    وزیر صمت، ایجاد رقابت ملی جهت توسعه صنعتی و معدنی کشور را یک ضرورت مهم برشمرد و تاکید کرد: در بخش معدن نیاز است با اقدامی انقلابی مشکلات موجود را در تمام استان‌ها برطرف کرده و با تدوین و اجرای برنامه‌های تحولی و رسیدن به رشد مطلوب، وضعیت موجود را دگرگون کنیم تا شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری در این حوزه باشیم. در این راستا باید کمیته تخصصی معادن تشکیل و باجدیت بیشتری این موضوع مهم را پیگیری کند.

    علی‌آبادی همراهی و تعامل کامل مدیران ادارات کل استانی با استانداران، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان‌ها در حوزه‌های محیط زیست، آب و برق و سایر نهادهای محلی را موضوعی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: مطمئنا مدیران استانی اهمیت کار و اقدامات اداره کل صمت استانی را درک می‌کنند زیرا موفقیت اداره کل صمت، زمینه‌ساز موفقیت‌های دیگر در استان خواهد شد.

    وزیر صمت از مدیران کل استانی خواست تا مشکلات و اختلاف نظرها در سطح استان را با تعامل و همکاری بیشتر حل و فصل کنند و در نهایت با درنظر گرفتن یک استراتژی مشخص، بهترین خدمات را به سرمایه‌گذاران ارائه دهیم.

    وی بر توجه ویژه به شاخص‌های تحقیق و توسعه، میزان همکاری صنایع با دانشگاه‌ها، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات تولیدات استان به سایر استان‌ها و خارج از کشور تاکید کرد و یادآور شد: برای دستیابی به اهداف ترسیمی، نباید میان بخش خصوصی و دولتی تفاوت ایجاد کنیم زیرا همگی در یک کشتی نشسته‌ایم و موفقیت همگی‌مان باعث موفقیت کشور خواهد بود.

    علی‌آبادی با بیان اینکه در موضوعات برق و آب که بسیار مهم است، باید به سمت بهره‌وری پیش رفته و با درنظر گرفتن راه‌کارهای مناسب و جامع، مانع از قطع برق صنایع در سال آینده شویم، تاکید کرد: در بخش نظارت و بازرسی در استان‌ها، نتیجه اهمیت دارد.

    وزیر صمت بر اهمیت تولید خودروهای برقی که منافع مالی بسیاری را برای کشور به همراه دارد، تاکید کرد و گفت: معتقدم باید تمرکزمان روی صنایعی که برای‌مان ارزش افزوده بالا با هدف صادرات محصولات و تقویت تکنولوژی و فن‌آوری راه به‌همراه دارد، قرار دهیم تا به موفقیت‌های مدنظرمان دست یابیم.

    در این نشست معاونان وزیر و مدیران کل استانی در خصوص نظام ارزشیابی، شاخص‌های ارزیابی عملکرد نیروهای انسانی ادارات کل استان‌ها، طرح تحول مالی، مباحث صادراتی، حمایت از سرمایه‌گذاران و ارتباط بیشتر با بانک‌های استانی و کسب تسهیلات لازم برای فعالیت صنایع، مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص و مباحث مربوط به مشکلات برق و آب صنایع به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    همچنین توجه به شاخص خدمات، تسهیل در صدور مجوزها و پروانه‌ها، رقابت‌پذیر کردن شاخص‌ها، حمایت از تولید کنندگان کالاهای صادرات محور و غیر نفتی و ... از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید حاضران در این تشست قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر