استاندار هرمزگان:

بیش از ۱۰۰ هزار تن کانسنگ منگنز در معادن بشاگرد کشف شد

عصر معدن- استاندار هرمزگان گفت: امسال بیش از ۱۰۰هزار تن کانسنگ منگنز در ۲ معدن سهران و بیخ کهنو در بشاگرد کشف و با انجام عملیات اکتشافی در سطح یکهزار و ۸۰۰ هکتار از بلوک ۳ پهنه آباده – جازموریان در باغات حاجی آباد موافقت شد.;

بیش از ۱۰۰ هزار تن کانسنگ منگنز در معادن بشاگرد کشف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای معادن هرمزگان افزود: تلاش داریم از محل منابع دولتی و رایزنی با ایمیدرو، زیرساخت‌های لازم مانند ایجاد و بهبود مسیر دسترسی و احداث شبکه برق برای شروع فعالیت معادن سهران و بیخ کهنو بشاگرد فراهم شود.

    همتی با بیان اینکه این 2 معدن بزرگ می‌تواند تحول خوبی در بشاگرد و شرق هرمزگان ایجاد کند، بیان داشت: براساس سیاست‌های تدوین شده در استان، توسعه مناطق محروم همواره در اولویت طرح‌های سرمایه گذاری قرار دارد که شهرستان بشاگرد با توجه به ظرفیت‌های معدنی و ژئوتوریسم در صدر برنامه‌های توسعه ای است.
    رییس شورای معادن هرمزگان تصریح کرد: با توجه به پروانه‌های اکتشاف صادر شده در سال‌های اخیر در  بشاگرد، ذخایر مطلوبی در زمینه کانسارهای فلزی به‌ویژه ماده معدنی منگنز شناسایی شده که با فعال سازی این معادن و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط را برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی منطقه و توسعه و آبادانی این شهرستان مهیا کرده است.
    همتی همچنین با اشاره به سیاست‌های کلی نظام مبنی بر کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، از موافقت با انجام عملیات اکتشافی در سطح یک هزار و 800 هکتار  از بلوک 3 پهنه آباده – جازموریان در باغات حاجی آباد خبر داد.
    وی افزود: 90درصد این پهنه معدنی غنی در استان هرمزگان و 10درصد آن در استان کرمان واقع شده است و ظرفیتی چندبرابری در مقایسه با معدن گل گهر سیرجان دارد.
    استاندار هرمزگان اظهارداشت: در کمتر از 9ماه عملیات اکتشاف این پهنه معدنی صورت می‌گیرد و در سال 1401 عملیات بهره‌برداری و فرآوری در این پهنه معدنی آغاز خواهد شد.
    وی ادامه داد: در فرآیند اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری و فرآوری در این پهنه معدنی، از توانمندی‌های موجود در استان هرمزگان استفاده خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذار پروژه در زمینه تعهدات پیش بینی شده در حوزه مسوولیت های اجتماعی اعلام آمادگی کرده است که رونق معیشت و آبادانی ساکنان شمال هرمزگان و شهرستان حاجی آباد را رقم خواهد زد.
    استاندار هرمزگان همچنین از سلب صلاحیت 27نفر از دارندگان مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری موضوع ماده 20قانون معادن خبر داد و گفت: این معادن در فرآیند مزایده به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.
    همتی با اشاره به اینکه آزادسازی معادن راکد، فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، گفت: 29 معدن راکد از ابتدای سالجاری تاکنون در استان فعال شده است.
    وی اضافه کرد: در 2 سال آینده با بهره‌برداری از پهنه های معدنی شناسایی شده در هرمزگان، این منطقه  به عنوان یکی از استان‌های مطرح و شاخص معدنی کشور شناخته خواهد شد.

    در این نشست همچنین پیشنهاداتی از سوی استاندار هرمزگان، دبیر شورای هماهنگی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و چند تن از اعضای این نشست در خصوص نحوه فعال سای معدن خاک سرخ هرمز مطرح شد که تصمیم گیری نهایی در زمینه نحوه فعال سازی این معدن به نشست آینده شورای معادن استان موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر