طی ۴ ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

کاهش صدور مجوزهای معدنی در مقایسه با سال گذشته

عصر معدن- طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در چهارماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد گواهی کشف و پروانه اکتشاف صادره در حوزه معدن کاهش داشته‌ و تنها صدور پروانه بهره‌برداری آن هم تنها هفت درصد رشد کرده است.;

کاهش صدور مجوزهای معدنی در مقایسه با سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، در چهار ماه اول سال 1398، معادل 165  فقره گواهی کشف صادر شد که در مدت مشابه امسال (1399) این تعداد به 140 فقره کاهش یافته و افت 15.2 درصدی را ثبت کرده است.

    همچنین در مدت مذکور سال جاری تعداد پروانه اکتشاف صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 13.5 درصد کمتر شده است. در چهار ماهه ابتدایی سال جاری 294 فقره پروانه اکتشاف صادر شده است؛ در حالی در مدت مشابه سال گذشته 340 فقره صدور پروانه اکتشاف ایجاد شده بود.

    براساس این آمار، تنها صدور پروانه بهره‌برداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمی اوضاع بهتری داشته است. درچهار ماه نخست امسال 204 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است که افزایش 7.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. در چهارماهه ابتدایی سال 98 میزان صدور این مجوز معدنی تنها 14 فقره کمتر (190) بوده است.

    همچنین در مدت ذکر شده سال جاری سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد 30.9 درصدی داشته است. در چهار ماهه اول امسال، بیش از 328 میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است در صورتی که در چهار ماه ابتدایی سال گذشته 250 میلیارد ریال صرف شده است.

    علاوه‌بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت نیز افت 7.7 درصدی داشته است. چهار ماهه ابتدایی سال گذشته 1840 نفر مشغول شدند اما در مدت مشتبه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه به 1698 نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر